Eind 2018 verschenen de logo's van de Mission Winnow-campagne voor het eerst op de Ferrari-bolides. De campagne van tabaksgigant Philip Morris wordt omschreven als een initiatief om 'de dingen beter te doen', maar de Italiaanse consumentenbond Codacons vindt dat die campagne niet los valt te zien van Philip Morris en dat de uitingen ervan dus onder de noemer van tabaksreclame vallen.
Na navraag van de consumentenbond heeft de Italiaanse overheid bevestigd dat elke vorm van tabaksreclame verboden is in het land, waarop men de overheid heeft verzocht actie te ondernemen tegen Ferrari. Naast het opstarten van een rechtszaak tegen Ferrari, gaat men zelfs zo ver dat ze de inbeslagname van de nieuwe Ferrari-bolides eisen, zo laat woordvoerder Codacons-president Carlo Rienzi weten.
Het is niet voor het eerst dat Mission Winnow en diens samenwerking met Ferrari onder vuur ligt, maar los van het feit dat de logo's tijdens sommige Grand Prix-weekenden niet getoond mogen worden, hingen er nog geen consequenties aan voor de Scuderia.
Fotoalbum
De technische innovaties van de nieuwe Ferrari onthuld
Ferrari onthulde de nieuwe SF1000, waarmee het team hoopt een gooi te kunnen doen naar de wereldtitel. Wat is er nieuw aan de 2020-bolide? RacingNews365 nam hem onder de loep.
Bekijk het albumMeest gelezen
In dit artikel
Praat mee!