Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden
Ferrari

Italiaanse consumentenbond eist inbeslagname nieuwe Ferrari-bolide

Ferrari krijgt het zwaar te verduren. Is het niet vanwege aantijgingen van rivaliserende teams, dan is het wel vanwege de omstreden Mission Winnow-campagne. Vanuit eigen land wordt de Scuderia stevig aangepakt.

Eind 2018 verschenen de logo's van de Mission Winnow-campagne voor het eerst op de Ferrari-bolides. De campagne van tabaksgigant Philip Morris wordt omschreven als een initiatief om 'de dingen beter te doen', maar de Italiaanse consumentenbond Codacons vindt dat die campagne niet los valt te zien van Philip Morris en dat de uitingen ervan dus onder de noemer van tabaksreclame vallen.

Na navraag van de consumentenbond heeft de Italiaanse overheid bevestigd dat elke vorm van tabaksreclame verboden is in het land, waarop men de overheid heeft verzocht actie te ondernemen tegen Ferrari. Naast het opstarten van een rechtszaak tegen Ferrari, gaat men zelfs zo ver dat ze de inbeslagname van de nieuwe Ferrari-bolides eisen, zo laat woordvoerder Codacons-president Carlo Rienzi weten.

Het is niet voor het eerst dat Mission Winnow en diens samenwerking met Ferrari onder vuur ligt, maar los van het feit dat de logo's tijdens sommige Grand Prix-weekenden niet getoond mogen worden, hingen er nog geen consequenties aan voor de Scuderia.

Fotoalbum

Ferrari 7

De technische innovaties van de nieuwe Ferrari onthuld

Ferrari onthulde de nieuwe SF1000, waarmee het team hoopt een gooi te kunnen doen naar de wereldtitel. Wat is er nieuw aan de 2020-bolide? RacingNews365 nam hem onder de loep.

Bekijk het album

Praat mee!

Viaplay
x
Max Marko bevestigt gridstraf Verstappen in Brazilië