La Gazzetta dello Sport beschrijft Max Verstappens optreden als die van 'de Terminator in Qatar'. De krant stelt: "Geef hem een doel, een bolide waarmee hij kan winnen en hij zal je nooit laten zitten. En eigenlijk doet hij het ook wanneer hij niet de beste bolide in handen heeft."
De krant benadrukt hoe drastisch de situatie is veranderd: "Het is ongelofelijk maar waar, Verstappen stond zover achter op de McLarens na de zomer, dat ook hij de McLarens niet meer bang kon maken. In no time is alles echter veranderd de afgelopen maanden." De krant ziet Verstappen als een coureur die zijn concurrenten 'angst' inboezemt.
De Corriere dello Sport wijst direct naar de strategische blunder van McLaren: "Verstappen mag McLaren bedanken, dat team maakte een grote fout waardoor Verstappen de race in Qatar wist te winnen." Het blad legt uit hoe de safety car-situatie het keerpunt werd: "De hele race ging op zijn kop door een safety car, waarbij alleen McLaren niet naar binnen ging voor nieuwe banden. Beide McLarens bleven buiten."
Red Bull-strategie krijgt alle lof
De Italiaanse pers reserveert bijzondere waardering voor Hannah Schmitz, Red Bulls strategisch brein. De Corriere della Sera geeft haar een 10 en prijst haar timing: "Hannah wist op het juiste moment Verstappen naar binnen te halen en daarmee ervoor te zorgen dat Verstappen alsnog de race kon winnen."
Hetzelfde blad roemt ook teambaas Laurent Mekies van Red Bull: "Laurent Mekies, wat heeft hij toch allemaal voor elkaar gekregen sinds hij aan het roer staat van het team. Hij heeft ook een logisch pad gekozen, namelijk luisteren naar wat Verstappen aangeeft."
De publicatie gebruikt een opvallende metafoor: "Niks is onmogelijk voor het buitenaardse wezen dat Verstappen is. Er staat geen limiet op wat mogelijk is voor deze viervoudig wereldkampioen, al zal het onwijs lastig worden voor hem om volgende week nog twaalf punten goed te maken op Norris."
De strategische problemen bij McLaren krijgen harde kritiek te verduren. "Daar zal teambaas Andrea Stella weer wat herinneringen krijgen aan 2010, toen hij de engineer was van Alonso toen die de titel verloor in Abu Dhabi in gevecht met Webber en Vettel."
La Gazzetta dello Sport stelt bovendien dat 'Norris werd gestraft door de verkeerde strategie van McLaren, maar ook dat hij het hele weekend 'niet top' was'. De krant waarschuwt dat ondanks McLarens constructeurskampioenschap 'er nog altijd een grote kans is dat ze het kampioenschap gaan verliezen'.
De Corriere dello Sport kijkt vooruit naar de finale: "Nu is alles weer open en heeft men te dealen met een Verstappen vol energie volgende week in Abu Dhabi." De krant beschrijft hoe 'de haai in het Mar di Papaya' is gearriveerd, waar men eerder dacht dat alles al binnen was na het binnenhalen van het constructeurskampioenschap.
Nieuwe welkomstbonus: speel €10, krijg €30 Free Bets + 200 Free Spins!
Voorwaarden van toepassing, alleen geldig voor spelers van 24 jaar en ouder. Wat kost gokken jou? Stop op tijd 18+.
Claim jouw bonus!Meest gelezen
In dit artikel








Praat mee!