Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden
Australië

Australië

China

China

Japan

Japan

Bahrein

Bahrein

Saoedi-Arabië

Saoedi-Arabië

Miami

Miami

Emilia-Romagna

Emilia-Romagna

Monaco

Monaco

Spanje

Spanje

Canada

Canada

Oostenrijk

Oostenrijk

Groot-Brittannië

Groot-Brittannië

België

België

Hongarije

Hongarije

Nederland GP Nederland

Start race
22 d 12:38:20
Kwali. Kwalificatie
Race Race
Italië

Italië

Azerbeidzjan

Azerbeidzjan

Singapore

Singapore

Verenigde Staten

Verenigde Staten

Mexico

Mexico

Brazilië

Brazilië

Las Vegas

Las Vegas

Qatar

Qatar

Abu Dhabi

Abu Dhabi

Formule 1 2022

Overzicht: Deze F1-coureurs riskeren nu al een gridstraf door motorwissels

Het Formule 1-seizoen is nog maar vijf Grands Prix oud, maar toch zijn er al een aantal coureurs die moet vrezen voor een gridstraf, ingegeven door te veel motorwissels.

Alonso Imola
Artikel
Naar nieuwsoverzicht © XPB

Als we het anno 2022 over motoronderdelen hebben waar je een gridstraf voor kunt krijgen als je er meer exemplaren dan toegestaan van aanspreekt, dan hebben we het over de volgende zeven onderdelen:

  • Internal Combustion Engine (ICE): max 3 stuks
  • Turbo Charger (TC): max 3 stuks
  • MGU-H: max 3 stuks
  • MGU-K: max 3 stuks
  • Energy Store (ES): max 2 stuks
  • Control Electronics (CE): max 2 stuks
  • Exhaust (EX): max 8 stuks

Van de eerste vier hierboven genoemde onderdelen mogen de coureurs straffeloos drie onderdelen gebruiken, van de ES en CE slechts twee en liefst acht uitlaten. Ga je daar overheen, dan volgt een gridstraf. Hieronder geven we aan hoeveel onderdelen elke coureur al heeft gebruikt, bijgewerkt tot en met de Grand Prix van Miami.

Onderstaand overzicht laat zien dat meerdere coureurs al tegen een gridstraf aan hikken. Fernando Alonso is daar een duidelijk voorbeeld van, evenals de beide AlphaTauri-coureurs en evenals de beide Haas F1-coureurs. Max Verstappen ondertussen zit er nog warmpjes bij, terwijl ook teamgenoot Sergio Perez nog wat speling heeft.

Aantal gebruikte motoronderdelen per coureur

Coureur ICE (3) TC (3) MGU-H (3) MGU-K (3) ES (2) CE (2) EX (8)
Russell 1 1 1 1 1 1 1
Hamilton 1 1 1 1 1 1 1
Verstappen 1 1 1 1 1 1 2
Perez 1 2 2 1 1 1 2
Leclerc 1 1 1 1 1 1 2
Sainz 2 2 2 2 1 2 3
Ricciardo 1 1 1 1 1 1 1
Norris 2 2 2 2 1 1 2
Alonso 3 3 3 3 2 2 3
Ocon 2 2 2 2 1 1 2
Gasly 2 2 2 2 2 2 3
Tsunoda 3 3 3 3 1 1 3
Stroll 1 1 1 1 1 1 1
Vettel 2 2 2 2 1 1 2
Albon 1 1 1 1 2 2 1
Latifi 1 1 1 1 1 1 1
Bottas 1 3 3 1 1 2 4
Zhou 1 1 1 1 1 1 2
Magnussen 1 1 1 1 2 2 3
Schumacher 1 1 1 1 2 2 2

Ook interessant:

Ferrari én Red Bull pakken in Spanje allebei uit met updates. Het maakt dat we het beste van Red Bull en Max Verstappen nog niet hebben gezien, maar dat kan evengoed voor Ferrari en Charles Leclerc gelden. Wat zegt het podcast-panel?

Luister nu de podcast met Tom Coronel, Ruud Dimmers en host Joris Mosterdijk.

Claim nu een van de 15.000 McLaren F1-team caps! OKX heeft speciaal voor de Nederlandse fans een toffe actie opgezet! Meld je nu aan bij OKX en claim jouw cap. Maak bovendien kans op een VIP Experience voor de race op Zandvoort!

Claim jouw cap!

Praat mee!

  1. https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/default.png

    CvM

    Opmerkelijk dat Latifi na al zijn crashes nog steeds met alles op 1 staat.

  2. https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/avatars_profiles/avatars_profiles_2024_mv.png

    Monty

    Ik dacht dat leclerc in Miami zijn 2de motor ingebruik had genomen oom ivm een updates van de motor ?

  3. https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/avatars_numbers/avatars_numbers_2024_mv.png

    farerace

    Volgens mijn beleving klopt dit staaltje niet, Latifi rijd elke keer zijn auto in de park en heeft nog steeds alles op 1

x
Hamilton Geeft duidelijkheid na mysterieuze aankondiging