"Ik ben nog even aan het bedenken hoe ik je vraag moet beantwoorden", zo begint Paul Monaghan. "Ik ga wel alles prijs geven hier, nietwaar? Ik zal een pragmatische benadering met je delen."
"Het wordt al een worsteling om Barcelona te halen. Dus als je denkt dat we met twee versies van het bodywork zullen opdagen, waarvan één echt is en één fake... Nee."
"Als de auto het goed doet en rondjes kan rijden, dan hebben we iets om op voort te borduren en dat is beter dan dat we ook onszelf verwarren met het hebben van twee verschillende uitvoeringen."
"Er zal heus het spel worden gespeeld van 'wat doet wie met brandstofniveau, is dit een racesimulatie, komt er een nieuw pakket voor de eerste race?'. Dat is oké, dat hoort erbij."
Kunnen we wel al iets zeggen op basis van de wintertests? "Ik denk dat we vanaf de tweede testweek in Bahrein misschien iets van een rangorde kunnen ontwaren, maar alsnog blijven het prototypes. Die kunnen we nog veranderen. Dus ook als we misschien wat teleurstellen in Bahrein, wil dat niet zeggen dat we automatisch ook slecht zijn in Australië."
Eind januari wordt er een week achter gesloten deuren getest in Barcelona, daarna verhuist het F1-circus voor twee test-driedaagsen naar Bahrein.
26-30 januari: Barcelona (besloten)
11-13 februari: Bahrein
18-20 februari: Bahrein
Meest gelezen
In dit artikel











Praat mee!