"We laten de beslissing natuurlijk aan Honda, maar als de Japanners iets vinden wat de motor direct een tiende sneller kan maken, dan laten we ze vrij die updates direct te brengen. De gridstraffen die daarmee gepaard gaan nemen we dan voor lief", zo laat Red Bull-adviseur in gesprek met Auto, Motor und Sport weten. Red Bull maakt volgend jaar de overstap van Renault- naar Honda-motoren en trekt de ontwikkeling van die motor graag in 2018 nog op gang. Hoewel Toro Rosso daar zelf niet zo blij mee zal zijn, zal het weinig in de melk te brokkelen hebben. Als zusterteam van de het grote Red Bull heeft het doorgaans naar de pijpen van de grote broer te dansen. Overigens zijn Pierre Gasly en Brendon Hartley al behoorlijk gewend geraakt aan gridstraffen. Pierre Gasly is bijvoorbeeld al toe aan zijn vierde verbrandingsmotor van Honda, terwijl over het hele jaar de inzet van slechts drie motoren straffeloos is toegestaan. Teamgenoot Brendon Hartley is zelfs al aan zijn zesde verbrandingsmotor toe.
Meest gelezen