Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden
Red Bull Racing

Schumacher belicht extra horde Red Bull: "Dat kleine probleem hebben ze nog steeds"

Ralf Schumacher erkent dat Las Vegas niet echt een McLaren-circuit is, maar tegelijkertijd ziet hij ook een valkuil voor Red Bull. Hij wijst daarbij op één bepaald aspect van de RB21 van Max Verstappen.

Verstappen Saudi
Artikel
Naar nieuwsoverzicht © Red Bull Content Pool

De Formule 1 arriveert in Las Vegas voor een in vele opzichten bijzondere Grand Prix. Het is een nachtrace op een stratencircuit, maar ook nog eens met ongewoon lage temperaturen. Het circuit stelt de teams voor de nodige uitdagingen. Red Bull heeft daarbij in de ogen van Ralf Schumacher mogelijk nog een extra horde te nemen.

"Red Bull heeft nog steeds dat kleine probleem dat ze de meeste downforce met de vloer van de auto genereren. Om dat te laten werken moet de rijhoogte heel laag blijven en moet de auto heel stijf worden afgeveerd," aldus Schumacher in de podcast Backstage Boxengasse.

"En dan is het maar te hopen dat er in Las Vegas niet te veel ongelijkmatigheden en hobbels zijn. We hebben in het verleden Max Verstappen meermaals horen zeggen dat zijn auto springt als een ezel of als een geit. Dat zijn met het oog op de afstelling, beperkingen waar je als coureur tegenaan loopt."

De banden 'vermoorden'

Sowieso krijgt geen enkel team het makkelijk met de lage baantemperaturen, weet Schumacher. Hij oppert een oud trucje uit zijn eigen tijd om misschien wat te forceren, maar daar kleven ook weer risico’s aan.

"We stelden de auto vaak zo af dat die normaal gesproken juist banden zou vreten, om de banden qua temperatuur maar in het juiste werkvenster te krijgen. Je draait de banden eigenlijk doelbewust de nek om. Dat kun je natuurlijk maar tot op zekere hoogte doen, omdat je vanzelf op het punt komt dat je daarin doorschiet."

"Ik ben heel benieuwd welk team daar het beste compromis in vindt," zo sluit de meervoudig Grand Prix-winnaar af.

Praat mee!

x
McLaren Brown sprak met Norris en Piastri over Verstappen: "Enige manier om hem te verslaan"