De ochtend begon rustig in Barcelona, maar het venijn zat hem in het tweede deel. Nadat alle coureurs hun installatieronden afgelegd hadden was het Max Verstappen die veelvuldig op het asfalt te vinden was. De Nederlander gebruikte daar continu de gele C3-band voor.
Het was Carlos Sainz in zijn McLaren die als eerste zijn kaarten op tafel legde en het gas diep intrapte. Op een setje van de zachte C4-banden reed hij een kwalificatierun, die goed was voor een 1.17,1. De snelste tijd van deze wintertest.
Verstappen en Sebastian Vettel volgden eenzelfde programma. Beiden reden continu op de C3-band en wisselden langere runs af met enkele kortere. De rondetijden van het duo ontliepen elkaar weinig. Voor de Ferrari-coureur kwam er rond half 12 een einde aan zijn testdag door een forse crash in bocht drie. Volgens Ferrari was er een mechanisch defect aan de SF90, waarvan de voorkant zwaar beschadigde.
Mercedes liet zich tot op heden nog niet echt van voren zien. Valtteri Bottas legde probleemloos ruim 70 ronden af, met een beste tijd van 1.18,9.
Achteraan was het nog altijd een worsteling voor het team van Williams. Robert Kubica wist er een 1.19,3 uit te persen, maar had daarvoor een korte run op de C4-band nodig. Het Britse team lijkt met afstand het lelijke eendje van het moment te zijn. Daniel Ricciardo zien we eveneens onderin terug, maar de Australiër leek op pad met een volgetankte Renault.
Nr | Coureur | Team | Tijd | Ronde | Band |
---|---|---|---|---|---|
1. | Sainz | McLaren | 1.17,144 | 55 | C4 |
2. | Vettel | Ferrari | 1.18,195 | 40 | C3 |
3. | Verstappen | Red Bull | 1.18,395 | 69 | C3 |
4. | Bottas | Mercedes | 1.18,941 | 71 | C3 |
5. | Kvyat | Toro Rosso | 1.19,060 | 36 | C3 |
6. | Raikkonen | Alfa Romeo | 1.19,194 | 43 | C3 |
7. | Perez | Racing Point | 1.19,207 | 29 | C3 |
8. | Kubica | Williams | 1.19,367 | 42 | C4 |
9. | Grosjean | Haas | 1.19,717 | 57 | C3 |
10. | Ricciardo | Renault | 1.22,597 | 70 | C2 |
De beroemde RN365 kalender download is er weer! Zet de F1-kalender voor 2025 met een druk op de knop in jouw agenda en mis geen seconde van het nieuwe F1-seizoen.
Download de F1-kalenderMeest gelezen
In dit artikel