Nadat in de ochtend de 'strijd' om de snelste tijd werd beslist in het voordeel van Alexander Albon, verlegde het merendeel van de teams in de middag de focus naar de gebruikelijke longruns. Zo gingen Red Bulls Pierre Gasly en Ferrari's Charles Leclerc naar buiten op setje banden van de medium, waardoor er iets van een vergelijk mogelijk was.
Gasly deed in die run van vijftien ronden niet onder voor Leclerc, aangezien beide rijders begonnen met hoge 21'ers en eindigde met hoge 23'ers. De enige verandering in de top drie kwam van iemand die in ochtend nog niet had gereden. Bottas drukte Hamilton met de snelste weektijd voor Mercedes uit de top drie, op dezelfde band als zijn meer succesvolle teamgenoot.
Williams schittert in de middag (niet voor het eerst deze week) door afwezigheid. Robert Kubica draaide in de morgen zijn rondjes, maar teamgenoot George Russell kon daar pas even voor de klok van 16:00 uur een vervolg aan geven. Op dat moment was het Charles Leclerc die de meeste ronden heeft gereden van de dag, op de hielen gezeten door Antonio Giovinazzi en Pierre Gasly, die een aanzienlijk drukkere middag dan ochtend heeft.
Kevin Magnussen keerde deze middag terug achter het stuur van de Haas F1 VF19, doordat de problemen met zijn stoeltje van de dinsdag tot het verleden behoren.
# | Coureur | Team | Tijd | Ronden | Band |
---|---|---|---|---|---|
1. | Albon | Toro Rosso | 1:17.637 | 84 | C5 |
2. | Ricciardo | Renault | 1:17.785 | 34 | C5 |
3. | Bottas | Mercedes | 1:17.955 | 23 | C4 |
4. | Hamilton | Mercedes | 1:17.977 | 58 | C4 |
5. | Leclerc | Ferrari | 1:18.046 | 113 | C3 |
6. | Giovinazzi | Alfa Romeo | 1:18.511 | 107 | C3 |
7. | Grosjean | Haas F1 | 1:18.563 | 64 | C4 |
8. | Magnussen | Haas F1 | 1:17.720 | 34 | C3 |
9. | Gasly | Red Bull | 1:18.780 | 103 | C3 |
10. | Norris | McLaren | 1:19.543 | 89 | C3 |
11. | Stroll | Racing Point | 1:19.664 | 59 | C2 |
12. | Hulkenberg | Renault | 1:20.095 | 9 | C2 |
13. | Kubica | Williams | 1:21.542 | 48 | C2 |
14. | Russell | Williams | nvt. | 1 | nvt. |
Meest gelezen
In dit artikel