Waar het aan het einde van de eerste vrije training nog tricky was om voor de slicks te kiezen, getuige de schuivers van Max Verstappen en Alexander Albon, zijn de droogweerbanden aan het begin van de tweede oefensessie de enige logische optie. De rijders van de drie topteams kiezen ervoor om op de medium-banden te beginnen. Op die banden melden de Ferrari's zich van voren, gevolgd door Lewis Hamilton en Max Verstappen.
De sessie is op dat moment dan al even stil gelegd vanwege een harde crash van Robert Kubica, die vroeg in de training de controle over zijn Williams verloor. De Pool zien we later niet meer terug op het Braziliaanse asfalt.
Op Interlagos proberen de coureurs snel veel verloren tijd uit de eerste vrije training goed te maken, waardoor we veel lange runs zien in de eerste helft van de tweede vrije training. De snelste tijden uit de eerste runs blijven zo lange tijd staan.
Als iedereen de zachte banden laat monteren schuift Verstappen een plekje op naar de derde plaats, maar blijven de Ferrari een maatje te groot. De top vier blijft echter binnen 0,150 seconde van elkaar, waarbij Vatteri Bottas die nummer vier is. Mercedes staat er in de tijdenlijst weliswaar niet heel goed bij, maar de racepace van de Duitse constructeur is erg sterk.
Drama was er voor Toro Rosso. Beide coureurs moesten de training staken met een rokende achterkant van de auto, al werden de vlammen bij Daniil Kvyat voorafgegaan door een achterwaarde schuiver tegen de banden. Die schuiver zorgde voor een voortijdig einde van de sessie.
Dit weekend wordt de GP van Mexico verreden. Als Max Verstappen of een andere favoriet dit weekend wint in Mexico, betaalt Unibet maar liefst 50 keer jouw inzet uit!
Voorwaarden van toepassing, alleen geldig voor nieuwe spelers van 24 jaar en ouder. Wat kost gokken jou? Stop op tijd. 18+
Win 50 keer jouw inzet!Meest gelezen
In dit artikel
Formule 1 GP Brazilië 2019 RN365 Nieuwsdossier
Praat mee!