Op een kokendhete Hockenheimring waren de toeschouwers slechts mondjesmaat aanwezig tijdens de tweede vrije training. Lewis Hamilton bepaalde in de openingsfase het tempo op de medium band en was daarop sneller dan Valtteri Bottas en Charles Leclerc die op de harde band onderweg waren.
Max Verstappen was onderweg op de zachte band en gaf in zijn eerste run een halve seconde toe op Hamilton. Teamgenoot Pierre Gasly kon wederom het tempo van de Nederlander niet volgen en klokte de zesde tijd op een halve seconde van zijn teamgenoot.
Dat het tempo vooraan nog omhoog kon bewees Romain Grosjean, door op de zachte band naar de tweede tijd te gaan voor Lance Stroll. Ferrari herstelde pikorde door Sebastian Vettel op de zachte band naar buiten te sturen. De Duitser snelde naar de eerste tijd en klokte op vers rubber de eerste 1.13 van dit weekend.
Leclerc verbeterde de tijd van zijn teamgenoot en ook Hamilton meldde zich in de top drie, waar de onderlinge verschillen zeer klein waren. Verstappen moest zijn snelle run op de zachte band afbreken door een technisch probleem met de Honda-motor. Onverrichte zaken keerde de Red Bull-coureur terug naar de pitbox.
De problemen waren echter snel verholpen en in zijn hernieuwde poging klokte de Nederlander een 1.14,1 goed voor de vijfde tijd op zes tienden van Vettel. Lange tijd gebeurde er weinig, tot het moment waarop Gasly de controle over zijn bolide verloor bij het opkomen van het rechte stuk. De Fransman ging wijd en raakte de muur, waarbij hij de linkerkant van zijn Red Bull zwaar beschadigde.
Na de code rood was het een drukte van belang op de baan, maar de tijden werden niet verder aangescherpt waardoor Ferrari ook de tweede training als snelste afsloot. Verstappen klopt de vijfde tijd op ruim zes tienden achter Leclerc.
We verloten maar liefst 10 schaalmodellen en 10 caps onder onze YouTube-abonnees! Maak nu kans op één van deze prijzen door je te abonneren op ons YouTube-kanaal én te reageren onder de video via de onderstaande knop.
Abonneer, reageer en win!Meest gelezen
In dit artikel
GP Duitsland 2019 RN365 Nieuwsdossier
Praat mee!