"Het hangt er maar net vanaf wie je bent. Ik bedoel, Max Verstappen lijkt op geen enkel moment tijdens het weekend ook maar enige marge over te laten. Hij gaat er tijdens zijn eerste run meteen voor en is dan anderhalve seconde sneller dan de nummer twee, die het tempo, heel verstandig, wat rustiger opbouwt. Maar dat is precies de genialiteit van Verstappen," analyseert Hinchcliffe in de podcast F1 Nation.
De lay-out van het stratencircuit in Las Vegas brengt specifieke uitdagingen met zich mee. De nabijheid van de muren ten opzichte van de racelijn en de lage temperaturen maken het circuit een serieuze test voor mens en machine. Hinchcliffe benadrukt dit punt.
"Zeker, je moet normaal gesproken je weekend wat rustiger opbouwen op een circuit als Las Vegas, omdat het een stratencircuit is, omdat de muren zo dichtbij zijn, maar ook vanwege die lage temperaturen."
Ongewone omstandigheden in Las Vegas
Coureurs en teams rijden bijna nooit in deze koude omstandigheden. Succes in Vegas draait dan ook om precisie in elk detail: "We doen niet veel races in dit soort temperaturen, en dat zorgt ervoor dat het heel belangrijk is om de banden in het juiste werkvenster te krijgen", legt de voormalige IndyCar-coureur uit.
"Het gaat erom dat je de Pirelli's op de juiste temperatuur hebt aan het begin van de ronde, om die vervolgens gedurende de ronde te managen."
"Ik denk dat het coureurs en engineers waarschijnlijk een extra run of twee gaat kosten om uit te vogelen welke voorbereidingen ze moeten treffen en waar de sweet spot echt ligt", voorspelt Hinchcliffe.
Meest gelezen
In dit artikel









Praat mee!