McLaren was tot aan de Grand Prix van Nederland de dominante factor op de grid, maar de race op Zandvoort was tegelijkertijd de laatste die gewonnen werd door de renstal uit Woking. Drie van de afgelopen vier races werden gewonnen door Max Verstappen en Red Bull Racing, terwijl George Russell zijn Mercedes in Singapore als eerste over de streep bracht.
Waar Red Bull tijd en energie bleef steken in het ontwikkelen van de RB21 en Mercedes naar oplossing zocht om de nieuwe achterwielophanging te laten werken, heeft McLaren het vizier al volledig op 2026 gericht. Red Bull-adviseur Helmut Marko ziet dat het team nu de vruchten plukt.
"Ze (McLaren, red.) zijn hun voordeel kwijtgeraakt. Ze hebben relatief vroeg hun verdere ontwikkeling aan de 2025-auto stopgezet, iets dat wij niet hebben gedaan", begint Marko tegenover diverse media, waaronder RacingNews365, waarna hij nog hint op verdere updates in 2025. "Wij hebben misschien nog wat in petto. Dat is altijd onze filosofie geweest. Wanneer er regelwijzigingen waren, gingen wij toch door, want je leert altijd iets bij."
Marko vestigt, in Verstappens strijd om het wereldkampioenschap, zijn hoop ook deels in de overige topteams: "Ook Mercedes en Ferrari komen eraan. Daardoor is het nu niet langer vanzelfsprekend dat zij (McLaren, red.) automatisch één, twee of twee, drie achter ons eindigen. Het is fijn dat we daar steun hebben gevonden, ook al hadden zij dat niet zo gepland."
Of Red Bull de komende GP-weekenden nog gaat verrassen met verdere updates, zal de komende weken moeten blijken.
Ook interessant:
Onstuitbare Verstappen bezorgt McLaren aanhoudende nachtmerries
De F1 staat dankzij Verstappen op zijn kop, maar daar weten weten de heren in de podcast van RacingNews365 wel raad mee. Kom er maar in Tim Coronel, Ruud Dimmers en Joris Mosterdijk!
Meest gelezen
In dit artikel
Praat mee!