Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden
Australië

Australië

China

China

Japan

Japan

Bahrein

Bahrein

Saoedi-Arabië

Saoedi-Arabië

Miami

Miami

Emilia-Romagna

Emilia-Romagna

Monaco

Monaco

Spanje

Spanje

Canada

Canada

Oostenrijk

Oostenrijk

Groot-Brittannië

Groot-Brittannië

België GP België

Start race
00 d 15:25:53
1 NOR 1:40.562
2 PIA 1:40.647
3 LEC 1:40.900
Hongarije

Hongarije

Nederland

Nederland

Italië

Italië

Azerbeidzjan

Azerbeidzjan

Singapore

Singapore

Verenigde Staten

Verenigde Staten

Mexico

Mexico

Brazilië

Brazilië

Las Vegas

Las Vegas

Qatar

Qatar

Abu Dhabi

Abu Dhabi

Toto Wolff

Wolff verdedigt Hamilton na incident met Sargeant

Mercedes is gematigd tevreden na de eerste dag in Saoedi-Arabië. Volgens teambaas Toto Wolff hebben George Russell en Lewis Hamilton geen vertrouwen in de W15, maar werd de bolide wel sneller en sneller. De Oostenrijker springt ook op de bres voor Hamilton.

Hamilton Sargeant Saudi incident moment
Artikel
Naar nieuwsoverzicht © XPBimages

Als je naar de tijdenlijst kijkt, zou je zeggen dat Mercedes een goede dag kende in Saoedi-Arabië. George Russell reed naar de tweede plaats in de tweede vrije training en was maar twee tienden langzamer dan Fernando Alonso. Toch zijn de Zilverpijlen nog niet heel optimistisch. Russell en Lewis Hamilton waren niet tevreden met het gedrag van de auto, vertelt Toto Wolff tegenover Sky Sport.

"Als je naar de coureurs luistert, hoor je dat de auto niet perfect is en dat ze balans- en stuiterproblemen hebben", stelt Wolff. "Ze hebben geen zelfvertrouwen, maar ik denk dat dat voor iedereen geldt op dit moment. Dat hoor je op de verschillende radio's. De auto wordt steeds sneller qua rondetijden en daarom moeten we goed nadenken wat we voor de kwalificatie doen."

Set-up

Vooral Hamilton was aan het klagen over de achterkant tijdens de tweede training. Wolff onderstreept dat Russell en Hamilton met verschillende set-ups reden. "We rijden met twee totaal verschillende set-ups en het is gebleken dat het bij Lewis totaal niet werkt. Dat gaan we veranderen richting de kwalificatie."

Maar waar komt dat stuiteren toch weer vandaan? "Men legt de auto weer lager en lager en maakt hem stijver en stijver, omdat je dan snel bent. Het is het thema van de laatste jaren. Wie de auto laag bij de grond kan afstellen, is snel."

Hamilton kende geen vlekkeloze sessie. De Brit reed Logan Sargeant flink in de weg en kwam goed weg met een waarschuwing. Wolff denkt aan een communicatiefout. "Ik heb het moment gezien, maar ik weet niet of Lewis het bericht kreeg dat Sargeant eraan kwam. Het was in elk geval gevaarlijk en het had een flinke crash op kunnen leveren. Maar niemand doet dat expres en vooral Lewis niet." Overigens had Wolff daar gelijk in, want Hamilton kreeg slechts een waarschuwing en Mercedes een boete van 15.000 euro.

De Oostenrijker denkt dat er een spannende kwalificatie aan zit te komen. "Het is lastig te zeggen waar we staan. Ik denk dat acht auto's heel dicht bij elkaar zullen zitten. Er zit misschien opnieuw maar drie tienden tussen die posities."

Bij winst van Verstappen, Norris, Piastri of een andere favoriet in België, pak je bij Unibet liefst 50 keer jouw inzet!

Voorwaarden van toepassing, alleen geldig voor spelers van 24 jaar en ouder. Wat kost gokken jou? Stop op tijd 18+.

Win 50 keer jouw inzet!

Praat mee!

  1. https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/avatars_helmets/avatars_helmets_2024_fa.png

    Roy Reijnders

    Je kan het Hamilton ook niet kwalijk nemen hier. Je rijd daar tussen de muren, je kan bijna niks zien en dus ben je afhankelijk van je race engineer om je aan te geven wie waar zit en of er eentje met snelheid aankomt. Het besluit vind ik toepasselijk, al was een 5k extra misschien ook goed geweest. Mercedes heeft geluk dat Sargeant op tijd kon uitwijken zonder iets erna te raken

    • https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/default.png

      Edwin_B.

      Sainz reed achter Hamilton en gaf aan zijn engineer aan dat het een zeer gevaarlijke actie was van Lewis en dat het een heel grote crash had kunnen opleveren. Aan zijn stem kon je een gemeende opluchting horen. Precies op dat stukje baan moet je niet zo langzaam rijden. Daar wil je zo snel mogelijk doorheen. Anders ben je een gevaar op de weg.

    • https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/default.png

      FW

      Kunt het niet afschuiven op de engineer.......hij is een 7-voudig wk en weet niet hoe het werkt als je met een lowspeed op de racelijn rijdt.....maak dat de kat maar wijs

  2. https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/avatars_numbers/avatars_numbers_2024_mv.png

    MdGL

    “Maar niemand doet dat expres en vooral Lewis niet”. Nee idd niemand doet zoiets expres, maar om Hamilton nou heilig te verklaren hoeft van mij ook niet (geen vd coureurs).

x
GP België Verstappen trekt eenvoudige Red Bull-conclusie na kwalificatie in België