De tweede vrije training gaat tien minuten later dan gepland van start. Een putdeksel dreigde iets buiten de racelijn los te geraken, en dus moet daar uitvoerig naar worden gekeken. Zonder dat die tien minuten ten koste gaan van de totale trainingstijd, duikt toch iedereen direct de baan op, overwegend op medium banden. Max Verstappen is kortstondig de snelste, maar zakt wat verder terug als hij binnenkomt en een probleem met het brake-by-wire-systeem rapporteert.
Hij blijft een tijdje binnen staan en als hij weer op de baan komt, werkt hij zijn programma wat 'out of sync' af. Het maakt dat hij als één van de laatsten een run rijdt op zachte banden, de banden waarop tot dat moment de Mercedessen van respectievelijk Lewis Hamilton en Valtteri Bottas de snelsten zijn. Van problemen zijn dan geen sprake meer.
Verstappen echter weet zich tussen de twee zwarte bolides te nestelen, op anderhalf tienden van Hamilton. Iets verder naar achteren, op de plaatsen vijf en zes vallen de namen van Alpine-coureur Fernando Alonso en Esteban Ocon op. Mogelijk mengt dat team zich dit seizoen voor het eerst in de strijd om de positie best of the rest.
Op het moment dat de toppers een de long runs afwerken valt het op dat Max Verstappen het tempo van de Mercedessen goed kan volgen. Hij is op de medium banden over het algemeen een paar tienden per ronde sneller dan Valtteri Bottas en ook fors sneller dan Lewis Hamilton.
Wint Verstappen of een andere favoriet in Las Vegas? Dan betaalt Unibet maar liefst 50 keer je inzet uit!
Voorwaarden van toepassing, alleen geldig voor nieuwe spelers van 24 jaar en ouder. Wat kost gokken jou? Stop op tijd. 18+
Win 50x je inzet!Meest gelezen
In dit artikel
Formule 1 GP Portugal 2021 RN365 Nieuwsdossier
Praat mee!