Max Verstappen klokte in de eerste vrije training voor de Grand Prix Monaco de derde tijd, maar in de tweede oefensessie zette hij direct de toon op de medium banden. Opmerkelijk genoeg bracht Lewis Hamilton tot op de duizendsten nauwkeurig dezelfde tijd op de klokken. Beide kemphanen rijden dan nog op de medium banden.
Net zoals in de eerste oefensessie rijden de mannen lang door tijdens die eerste stint, waarbij Hamilton uiteindelijk aan het langste eind trekt. Opvallend is dat Carlos Sainz opnieuw erg sterk is en zich van voren meldt, op de harde banden nota bene.
Van de topteams is het Valtteri Bottas die als eerste de zachte banden onder zijn bolide laat leggen. Daarop gaat hij voorbij aan Max Verstappen, maar niet aan Lewis Hamilton. Die scherpt op zijn beurt de snelste tijd op het rood gerande schoeisel verder aan. Dat de zachte banden het verschil maken, toont Antonio Giovinazzi aan als hij op die compound zich doodleuk op P3 meldt.
Max Verstappen wacht wat langer met die switch naar zachte banden, maar als hij een eerste keer aanzet op die banden springt hij naar de tweede tijd. Het is echter opnieuw Sainz die de show steelt door ook op de zachte banden naar de snelste tijd te gaan. Niet veel later krijgt hij gezelschap van teamgenoot Charles Leclerc. Een onvervalste Ferrari-één-twee is een feit.
Wat voor de medium banden geldt, geldt ook voor de zachte banden. Men rijdt ook op die compound lang door en dat kan ook, omdat de slijtage bijzonder laag ligt. Zodoende gaan de snelle ronden over als vanzelf over in racesimulaties, waarbij de kopposities onveranderd blijven.
Opnieuw blijven grote incidenten uit, al tast menigeen de vangrails af in de meest letterlijke zin van het woord. Mick Schumacher is daarvan het meest sprekende voorbeeld. De Duitser strompelt een halve ronde door met zijn bolide, maar zet hem uiteindelijk bij het uitkomen van de tunnel stil. De rode vlag wordt uitgehangen en dat betekent het einde van de training. Technische problemen zijn er problemen Yuki Tsunoda, die nauwelijks aan rijden toekomt. Het lijkt erop dat remproblemen hem nekten.
We verloten maar liefst 10 schaalmodellen en 10 caps onder onze YouTube-abonnees! Maak nu kans op één van deze prijzen door je te abonneren op ons YouTube-kanaal én te reageren onder de video via de onderstaande knop.
Abonneer, reageer en win!Meest gelezen
In dit artikel
Formule 1 GP Monaco 2021 RN365 Nieuwsdossier
Praat mee!