Andretti Formula Racing had een aanvraag ingediend om toegelaten te worden tot de elite van de autosport voor 2025 en 2026. De FIA was daar al mee akkoord gegaan, maar de Formule 1 stak daar uiteindelijk een stokje voor. Zo zei de F1 dat de koningsklasse meer voor Andretti zou betekenen dan andersom het geval zou zijn.
Maar van die afwijzing trekt Andretti zich dus niks aan. Zo gebruikt het team al de Toyota-fabriek in Keulen om een Formule 1-auto te ontwikkelen en investeert het Amerikaanse team flink in de windtunnel, zoals RacingNews365 al eerder meldde.
Nu zet Andretti dus een nieuwe stap in het ambitieuze Formule 1-project met de opening van een nieuwe faciliteit in Silverstone. Het gaat om een gebouw van 48 duizend vierkante meter en het biedt de mogelijkheid om de activiteiten op te schalen als de situatie zich zodanig ontwikkelt. In het nieuwe pand is ruimte voor productiefaciliteiten, zoals model- en machinewerkplaatsen, R&D en extra kantoor- en vergaderruimtes.
Tot nu toe wordt er aan het Formule 1-project gewerkt op de vestigingen in Silverstone, de belangrijkste vestiging van Andretti in Indiana en het technologische centrum van General Motors in North Carolina. Het nieuwe gebouw zal in fases worden voltooid, afhankelijk van de commerciële en sportieve behoeften en wat er nodig is voor het personeel.
Het nieuwe pand belichaamt volgens Andretti Global het werk dat in hoog tempo doorgaat, in navolging van de eerder genomen stappen. Daarnaast laat Andretti Global weten dat de Europese basis 'een geweldige manier is om de beste talenten uit de Formule 1 aan te trekken en de modernste machines te installeren'.
Meest gelezen
In dit artikel
Praat mee!
Beverke
En nu misschien wel Alpine opkopen, zodat discussie wel of niet toegelaten worden stopt.
Kopp
10x serieuzere competitie dan dat Haas gepruts.
Fedal
Ik moet zeggen...andretti vecht nu harder om de f1 bínnen te komen dan toen hij reed voor Mclaren. Toen had hij echt de verkeerde instelling aangezien hij na elke race zijn privé vliegtuig instapte en terug naar huis vloog. Maar wat alpine aangaat...zou je dat wel willen kopen? Tenminste...ik weet niet of ze dan andere krachtbronnen mogen gebruiken, ja of nee.
Formula1fan
Je koopt dan meer je plek op de grid, de rest kan daarna overboord en door met je eigen plan.
Fedal
Nee hoor...zo zit dat niet in elkaar. Volgens betrouwbare bronnen moeten de nieuwe eigenaren die krachtbron die er nu inzit nog toch 2026 of 2029 gebruiken. Dit ook omdat er anders teveel mensen op straat komen te staan.
rmevis
Ik heb ergens in een artikel gelezen dat ze dan nog een bepaalde tijd met de renault/alpine krachtbronnen moeten doorgaan. "Dit weet Motorsport.com te melden op basis van verzamelde informatie vanuit de paddock in Suzuka. Voor de verkoop van het team zou wel een voorwaarde zijn: "Een van de voorwaarden van de verkoop van het team is de bepaling dat de Renault power unit nog een bepaald aantal seizoenen gebruikt zal worden - vermoedelijk tot 2029."
Dit bericht is aangepast op: