Audi heeft de afgelopen weken al enkele partners bekendgemaakt, waarvan Revolut de titelsponsor is. Nu werd een meerjarige overeenkomst met Adidas als officiële kledingpartner bevestigd.
"Deze samenwerking brengt twee iconische merken samen — de vier ringen en de drie strepen — op een wereldwijd podium", aldus teambaas Jonathan Wheatley. "Met Adidas voorzien we onze mensen van hoogwaardige technische sportuitrusting die de prestaties verbetert waar het het meest van belang is."
Hij voegde toe dat de samenwerking verder gaat dan alleen de autosport: "Buiten de races delen we een toewijding om impact te maken door middel van innovatie, stijl en een onvermoeibare zoektocht naar perfectie. Samen zullen we gedurfde merkactiviteiten en baanbrekende ervaringen creëren."
Adidas heeft al een bestaande samenwerking met het F1-team van Mercedes, die aan het begin van dit jaar begon. Het aankomende nieuwe F1-seizoen van Audi zal beginnen met coureurs Nico Hülkenberg en Gabriel Bortoleto. Het project staat onder leiding van voormalig Ferrari-teambaas Mattia Binotto, terwijl Wheatley de dagelijkse operaties van het team leidt.
Meest gelezen
Praat mee!