Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden
Australië

Australië

China

China

Japan

Japan

Bahrein

Bahrein

Saoedi-Arabië

Saoedi-Arabië

Miami

Miami

Emilia-Romagna

Emilia-Romagna

Monaco

Monaco

Spanje

Spanje

Canada

Canada

Oostenrijk

Oostenrijk

Groot-Brittannië

Groot-Brittannië

België GP België

Start race
03 d 21:15:48
Kwali. Kwalificatie
Race Race
Hongarije

Hongarije

Nederland

Nederland

Italië

Italië

Azerbeidzjan

Azerbeidzjan

Singapore

Singapore

Verenigde Staten

Verenigde Staten

Mexico

Mexico

Brazilië

Brazilië

Las Vegas

Las Vegas

Qatar

Qatar

Abu Dhabi

Abu Dhabi

Red Bull Racing

Brundle waarschuwt Red Bull met sleutelreden voor verval: "Lijdt voor mij geen twijfel"

Martin Brundle analyseert na afloop van de Formule 1 Grand Prix van Monaco de gebeurtenissen op en naast de baan in het prinsdom. Natuurlijk staat hij ook stil bij de vorm van Red Bull, of het (tijdelijke?) gebrek daaraan.

Verstappen grid Monaco
Artikel
Naar nieuwsoverzicht © RacingNews365

Het was voor Red Bull een weekend om snel te vergeten in Monaco nadat het weekend volgde op enkele races waarin het woord 'dominantie' sowieso niet meer van toepassing was. Red Bull lijkt niet meer het team van ruwweg een jaar geleden. Dat valt ook voormalig F1-coureur en Sky-verslaggever Martin Brundle op.

"Ferrari en McLaren zijn bezig met een hele goede run, waarbij zowel de teams als de coureurs gestructureerd en gefocust overkomen. Dat betekent dat Red Bull in de achteruitkijkspiegels moet gaan kijken wat de coureurs- en constructeurstitel betreft. Met nog zoveel races te gaan is het nu echt game on", zo schrijft hij in zijn column.

Brundle sluit niet uit dat het team ook buiten de baan eens goed in de spiegel moet kijken als hij een gooi doet naar het hoe en waarom van het ogenschijnlijke verval van Red Bull: "Het lijdt voor mij absoluut geen twijfel dat de interne gebeurtenissen (interne machtsstrijd en beschuldigingen aan het het adres van Horner, red.) een negatieve invloed hebben gehad op de recente prestaties."

"Red Bull zal er wanhopig op gebrand zijn om tijdens de volgende raceafspraak in Montreal (de Formule 1 Grand Prix van Canada, red.) weer op het oude niveau te presteren", zo besluit Brundle zijn segment over Red Bull.

Ook interessant:

Wat scheelt eraan bij Red Bull? Moeten fans zich zorgen gaan maken na de Grand Prix van Monaco? Moet Max Verstappen zich wellicht zorgen gaan maken? Joris Mosterdijk, Tom Coronel en Ruud Dimmers vellen hun oordeel in een kakelverse podcast van RacingNews365!

Bekijk de podcast liever op Youtube? Dat kan hier natuurlijk ook!

Praat mee!

  1. https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/avatars_profiles/avatars_profiles_2024_mv.png

    JosVerstappen

    ik ben het niet altijd met Brundle eens maar nu zeker wel. Er moet inderdaad eens goed in de spiegel gekeken worden en de zaken heel snel op orde brengen bij RB. Dat maakt het lonken van Mercedes naar Max misschien wel eens een stuk makkelijker.

    • https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/avatars_numbers/avatars_numbers_2024_mv.png

      turbohenkie

      Zolang Max nog in de spiegels moet kijken ,betekend dat ze nog steeds achter hem zitten 😂

  2. https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/default.png

    Archer

    Ik weet het nog niet of dit nu een oorzaak van strijd. Vergeet niet de penalty’s die RB heeft gekregen omdat de kampioen zijn en later in de periode het model op zijn eind zit. Je zag het zelfde bij Mercedes. Dit is alleen maar beter voor de sport.

    • https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/default.png

      Martin Mortel

      Precies dat. Niemand vraagt zich af hoe RBR nu gepresteerd had als de zaak Horner helemaal niet gespeeld had. Ze hebben echt niet zonder reden de RB19 toch nog hier en daar aangepast om de concurentie voor te blijven. Het zou onzin zijn om te veronderstellen dat RBR het altijd juist heeft en nooit er (een beetje ) naast zit. Kijk alleen maar naar alle vrijdagtrainingen van de afgelopen jaren.

      • https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/avatars_profiles/avatars_profiles_2024_fa.png

        Alonsofan79

        Inderdaad, maar het is makkelijker om Horner of Red Bull de schuld te geven dan met een nuchtere blik naar de omstandigheden te kijken. Ferrari en McLaren zetten nu grote stappen, maar het zal voor hun ook steeds moeilijker worden om performance te vinden. Daarnaast ben ik vooral bij McLaren benieuwd hoeveel budget ze nog over hebben na de mega update in Miami. Ook kan Red Bull natuurlijk een oplossing vinden voor hun problemen op stratencircuits en dan weer als de brandweer gaan. Time will tell......

  3. https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/default.png

    jan hofland

    Als je 5 van de 8 races wint lijkt mij dat een beetje prematuur. De laatste 3 races gingen moeizaam maar hadden ook duidelijke oorzaken. Het zou onzin zijn om te verwachten dat 1 rijder weer bijna alle races zou winnen. Door competitie wordt iedereen sterker en alerter.

    • https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/default.png

      Martin Mortel

      Is Canada niet ook erg hobbelig met hoge kerbs? Dan gaat RBR het denk ik weer moeilijk krijgen.

      • https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/avatars_numbers/avatars_numbers_2024_mv.png

        Hennie-1965

        Ik las ergens anders dat Canada opnieuw geasfalteerd is, waarschijnlijk zijn de hobbels verdwenen buiten de curbs dan. In de komende 2 weken heeft Red Bull wel een hoop werk te doen zodat de wagen weer wat beter word anders is het mogelijk geen kampioenschap voor het team, zowieso moeten ze Perez even goed toespreken anders is de constructeurs titel onmogelijk.

  4. https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/avatars_numbers/avatars_numbers_2024_mv.png

    MAU

    Brundle heeft een punt en daarbij RedBull is geen OEM producent. De andere renstallen (uitgezonderd Visa) hebben een directe connectie met het maken van onderdelen (motoren e.d.) ook dat nekt misschien op termijn de resultaten.

  5. https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/avatars_numbers/avatars_numbers_2024_mv.png

    Vince78

    Dankjewel namens RedHull Brundle, zonder jouw waarschuwing hadden we gewoon gedaan alsof er niets was gebeurt. Maar nu gaan we echt de schouders er onder zetten....

  6. https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/default.png

    Harry Akkerboom

    Redbull heeft wel het momentum verloren,Max maakt ook meer fouten nu de druk hoger word en de Redbull minder presteerd, de volgende races zullen meer duidelijkheid geven.

  7. https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/default.png

    Karrenmaar

    Horner plaatst zichzelf boven het team, dat is het probleem. Laat hem lekker opstappen en Wheatley de tent runnen. Ik word een beetje moe van de narcistische trekjes van Horner. Hou de eer aan jezelf, stap op. Iedereen weet dat dit niet de goede kant op zal gaan en op een gegeven moment ben je Verstappen kwijt en zit je met een chagerijnig team dat leegloopt en Checo opgescheept.

    Dit bericht is aangepast op:

    • https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/avatars_profiles/avatars_profiles_2024_fa.png

      Alonsofan79

      Ik vind het nogal naiëf om te denken dat Horner eigenhandig het team om zeep helpt. Op dat niveau speel je het spel niet alleen. Daarnaast is bij een machtstrijd ook nog een andere partij betrokken en het lijkt erop dat die net zulke narcistische trekken heeft als Horner. Want wie heeft de klacht over Horner gelekt en heeft daarbij de onrust + reputatieschade voor lief genomen? En met de leegloop lijkt het op dit moment nog wel mee te vallen. Waché en Monaghan hebben net hun contract verlengt.

    • https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/default.png

      Curiously

      Ik vind nog steeds dat Horner heel goed kan verwoorden wat hij denkt. Snelle denker met goede teksten. Mogelijk narcistisch, maar dat geldt volgens mij voor velen...

    • https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/avatars_profiles/avatars_profiles_2024_fa.png

      Alonsofan79

      @Karrenmaar als een werkneemster vindt dat er grensoverschrijdend gedrag heeft plaatsgevonden dan is het niet meer dan logisch dat ze een klacht indient. Deze wordt dan intern behandeld, maar mocht men er niet uitkomen dan kan de werkneemster altijd nog een strafrechtelijke of civiele rechtzaak aanspannen. Maar het is en blijft in eerste instantie een interne zaak van Red Bull. Dus er is geen klokkenluider en lekken naar de media nodig. Mijns inziens is de werkneemster ook niet degene geweest die naar de media gelekt heeft. Maar heeft de andere partij deze klacht gebruikt als een stok om Horner mee te slaan om zo de machtstrijd te beslechten. Met daarop onrust en repuatatieschade op de koop toenemend.

  8. https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/avatars_profiles/avatars_profiles_2024_vb.png

    Gerben.t.Z

    Och, wat wil iedereen toch graag dat Max en RBR uit vorm zijn/raken. Max die onder druk foutjes zou gaan maken, een auto die in eens niet meer wil. Logisch dat er in de superdominantie wat kan wijzigen, maar RBR is echt niet ineens minder. Ff deze **** op orde, kan RBR als geen ander, en iedereen mag weer aansluiten achter Max💪🏻.

    Dit bericht is aangepast door de redactie.

  9. https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/default.png

    Omacis1961

    Kijk nou eens, hij zegt ook wat ik al tijden zeg. Krijgt hij nu ook minnetjes? Het is dus echt niet alleen onzin gebazel wat ik verkondig. En ik verkondig nog steeds: Max gaat naar Mercedes.

x
Verstappen Red Bull-coureur wijdt eerste woorden aan nieuwe Red Bull-teambaas