Yuki Tsunoda pakte de draad na de mini-break goed op, want voor het eerst in tijden slaagde hij er tijdens de kwalificatie in om Q3 te halen. Met een zevende startpositie was de Japanner nog maar 44 ronden verwijderd van de punten, maar een mislukte pitstop gooide uiteindelijk roet in het eten. Teambaas Laurent Mekies trok daar tegenover onder meer RacingNews365 het boetekleed voor aan, maar dat maakt de frustratie er bij Tsunoda niet minder op.
"Ik ben gewoon erg gefrustreerd. Het begon al bij de miscommunicatie. Meer dan dat kan ik er niet van maken, over het wisselen van de banden. Ze riepen me te laat naar binnen, echt net na de ingang van de pitstraat. Maar één ronde maakt op een baan van deze lengte echt veel verschil, dus helaas raakte ik zo die kans kwijt. Ik verloor vier of vijf posities en toen kwam ik vast te zitten achter Pierre Gasly. En dus was de kans verkeken. Ik heb mijn best gedaan om hem nog in te halen, maar helaas lukte dat gewoon niet", zo concludeert de Japanner na afloop tegenover onder meer RacingNews365.
"Toen ik naar binnen moest komen, was het naar mijn mening wel droog. Meer kan ik er echt niet van maken. Banden wisselen... Tja, ik weet het niet. Daar moeten we het echt nog over hebben. De topsnelheid op de rechte stukken was helaas ook niet top. Ik had geen snelheid om Pierre in te halen. Ik heb wel mijn best gedaan, maar op een gegeven moment waren mijn banden ook versleten."
Toch kon de Japanner ook wel wat positieve punten uit de race halen. "De auto voelde wel goed op nieuwe slicks en het was ook wel de juiste beslissing om de start van de race wat uit te stellen."
Ook interessant:
De wedstrijdleiding speelde misschien wel de hoofdrol op de zondag in België. De start van de race in de Belgische Ardennen werd maar liefst een kleine anderhalf uur uitgesteld en uiteindelijk werd Max Verstappen zo een gouden kans ontnomen. Hij keek namelijk de hele race tegen de achterkant van de Ferrari van Charles Leclerc aan, terwijl hij voor een regenafstelling had gekozen. Mike Hezemans, Ruud Dimmers en Joris Mosterdijk bespreken dat en nog veel meer in een nieuwe Formule 1-podcast van RacingNews365!
Meest gelezen
In dit artikel
Praat mee!