Na Europa heeft de Formule 1 nu ook Azië 'afgevinkt'. Na de Grand Prix van Singapore gaat de paddock in een soort 'herfststop', net als tijdens de zomer. Het grote verschil is echter dat in de zomer alles op slot moet en er niet gewerkt mag worden. Dat is nu niet het geval en dus krijgen de teams drie weken om vol gas door te werken aan de ontwikkeling van de auto's. Zo ook Red Bull.
En die tijd kan Red Bull goed gebruiken, want al langere tijd roept het team dat er in Austin een grote update moet komen die de problemen met de RB20 oplost. Echter de specifieke invulling van die update is nog niet bepaald, zo vertelt teambaas Christian Horner tegenover onder meer RacingNews365: "Dat (de update red.) is nog niet in beton gegoten. We hebben wel een hoop informatie opgedaan tijdens deze laatste events, wat van invloed zal zijn op hetgeen wat op de auto moet komen in Austin."
"We hebben deze laatste twee races erg veel geleerd, maar de aankomende locaties zijn totaal anders. Austin heeft veel vloeiende bochten en Mexico en Brazilië zijn ook weer totaal anders. Dus dat wordt interessant," zo vervolgt Horner. De Brit denkt dan ook dat het titelgevecht van Max Verstappen en Lando Norris tot het einde spannend zal blijven: "Ik denk dat dit gevecht om het kampioenschap tot het einde zo doorgaat. Wij staan 52 punten voor met nog zes races te gaan, dus er zijn nog een hoop punten te halen. We gaan zeker hard het gevecht in tijdens de aankomende tripleheader en de tripleheader daarna."
Ook interessant:
Vloekende Verstappen zet F1 op scherp én op stelten
De Formule 1 was in rep en roer na de taakstraf voor Max Verstappen voor het gebruik van een vloekwoord. Iedereen vindt er wat van en vrijwel iedereen is op de hand van Verstappen. Voer voor discussie, een discussie die we ook in een kakelverse podcast 'gewoon' voortzetten.
Bij winst van Verstappen, Norris, Piastri of een andere favoriet in België, pak je bij Unibet liefst 50 keer jouw inzet!
Voorwaarden van toepassing, alleen geldig voor spelers van 24 jaar en ouder. Wat kost gokken jou? Stop op tijd 18+.
Win 50 keer jouw inzet!Meest gelezen
In dit artikel
Praat mee!
Patrick4500
Wel een heel groot risico om updates te brengen in een sprintweekend, maar ze zullen wel moeten met het oog op McLaren
DoejzPoohdini
Geen updates, dan vrees ik dat RBR geen kampioen wordt bij de rijders. Er is een voorsprong van 52 punten, maar met 3 sprint races en 2 triple headers (6 races) genoeg punten om het kampioenschap feestje van Verstappen en consorten te verstieren. Het zal spannend worden en wie weet is Daniel zijn snelste ronde wel heel belangrijk aan het einde van dit seizoen??!
Intermezzo
flexi voorvleugel en achtervleugel net als Mercedes dat ze net door de keuring van de FIA komen echter doordat de wind meer druk uit oefent dan die 100 Kilo van de FIA mogen duidelijk wezen en daar moet Red Bull op anticiperen en ook daar hun voordeel uit halen hoe dunner de voorvleugel boven flap en de midden flap dan pak je winst op je voorvleugel en hun dunner de achtervleugel zodat die exact door die 100 kilo test komt dan zit je goed en kijk naar het model van de achtervleugel van Mercedes en Mclaren met name en maak die na , afkijken en na maken doen ze allemaal dus waarom dit keer Red Bull niet, het zelfde zouden ze ook bij het zusterteam kunnen doen zodat ze sneller worden dan de omliggende teams waardoor ze misschien toch twee plaatsen op weten te schuiven in de eind rangschikking en daar is ook weer geld mee gemoeid het feit is dat de afgelopen vier wedstrijden dat Mclaren met een illegale wagen hebben rond gereden en werd gevraagd door de FIA de achtervleugel aan te passen en nog bleven de uit einde van de achtervleugel de flap open staan op de rechte stukken want ook daar zijn weer foto's van en door gestuurd naar Red Bull zodra de wagen boven de 250 komt begint de flexiteit toe te nemenwaardoor ze zeker tussen de 6 en 9 kilometer per uur meer topsnelheid behalen en in de snelle bochten idem en in de medium bochten tussen de 4 en 6 kilometer meer en een betere wegligging omdat de flap mee gaat met waar de wagen naar toe gaat en vooral als de wind op de kop staat
Patrick4500
Goed verhaal! Paar punten en komma’s erin en het is stukken beter leesbaar. Ik heb overigens niemand gehoord dat het weer doorbuigde in Singapore.
Dit bericht is aangepast op:
MdGL
Dat de vleugel in Singapore niet doorboog, kwam omdat de bewuste low downforce vleugel niet werd gebruikt.
Molycote
# Patrick. Doorboog is beter drs lepeltje.
Dit bericht is aangepast op:
Richard Welling
Denk eerlijk gezegd dat ze ook wel hierin mee moeten omdat het blijkbaar niet verboden is dit jaar. Die voorvleugel zag je gisteren ook als een malle in elkaar klappen bij hoge snelheid. Dat scheelt ook een hoop bij onderstuur voorkomen in snelle bochten. De auto wordt daardoor tegen het wegdek gedrukt aan de voorkant. Doe je hetzelfde achter dan krijg je daar ook het overstuur verhaal
Janneutraal
Welgeteld 2 komma’s hahaha😂
Dit bericht is aangepast op:
Intermezzo
alles zetten op de juiste downforce voor de komende circuits maar met name de topsnelheid is belangrijk dat er weer overspeed is bij Red Bull dus ik vind dat Honda dit jaar en volgend jaar bij hun afscheid zeker hun best moeten doen na zoveel succes om ook met succes afscheid te nemen dat zou op zijn plaats wezen Max te helpen met alles wat in hun vermogen ligt om deze motor nog eens een flinke push te geven.
MdGL
Motoren zijn bevroren.
MdGL
Je zou bijna verwachten dat Red Bull een opdracht van de FIA heeft meegekregen om het dit seizoen spannend te laten eindigen. 😁
Evanevans
De zoveelste opmerkelijke update. Het is elke week welk raak met zulke 'nieuwtjes'. Eerst zien, zegt de blinde...