Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

Alexander Wurz: 'Verstappen schuldig aan crash met Ricciardo'

De Grote Prijs van Azerbeidzjan moest een prooi worden voor Red Bull Racing. Juist op het bochtige stratencircuit zou de RB14 van Verstappen en Ricciardo in het voordeel zijn. Helaas liep de race uit op een totale deceptie voor de Oostenrijkse renstal.

Alexander Wurz, voorzitter van de GPDA, wijst met de beschuldigende vinger naar Max Verstappen. "Even naar rechts uitwijken en dan links voorbij willen rijden, is een normale racetactiek. Verstappen had gewoon links moeten blijven rijden om zo de deur echt dicht te gooien en Daniel te dwingen om naar rechts te gaan," aldus Wurz tegenover Speedweek. Vanaf de start waren Verstappen en Ricciardo tot elkaar veroordeeld en kwamen ze meerdere malen met elkaar in aanraking. Wat iedereen al had verwacht, gebeurde dan ook in ronde 40. Ricciardo knalde vol op de achterkant van zijn teamgenoot en dat betekende opnieuw een dubbele uitvalbeurt voor de Oostenrijkse renstal. Na afloop deden zowel Verstappen als Ricciardo geen uitspraken over wie van hen de schuldige was maar voor voormalig Formule 1 coureur Alexander Wurz is het duidelijk.

"Max dacht waarschijnlijk dat Ricciardo hem rechts wilde inhalen maar Ricciardo zag natuurlijk dat dat geen optie was en ging weer naar links. Max zag dit natuurlijk in zijn spiegels gebeuren en gaat dan ook weer naar links en rijdt dan pal voor de auto van Daniel die hem niet meer kon ontwijken." "Max had deze crash kunnen voorkomen als hij gewoon zijn verlies had geaccepteerd. Wat mij betreft heeft Max Verstappen driekwart schuld aan deze crash. Die andere kwart ligt bij de pitstop waardoor Max ineens voor Daniel terug op de baan kwam."

Viaplay
x
Breaking FIA verwerpt protest Aston Martin