Vanaf 2026 zal de Formule 1 met Audi een motorleverancier rijker zijn. Daarnaast neemt het Duitse merk het F1-team van Sauber over, wat op den duur ook een naamsverandering ondergaat. Het motorproject is in volle gang, maar er moet nog genoeg gebeuren om competitief te zijn. Hoe zit het nu met het project van Audi? Stefan Dreyer, technisch directeur van Audi Sport (voor de krachtbron) geeft bij Motorsport Magazin een update. "De implementatiefase is eigenlijk al een paar maanden voor het communiceren begonnen (dit was eind augustus voorafgaand aan de GP van België, red.)." Sindsdien zijn er zo'n honderd werknemers naar het team gehaald. Dit aantal moet de komende jaren echter nog groeien, zo legt Dreyer uit. "Meer dan 300 werknemers is het plan, dat staat op de planning. Ik ken het team, ik weet wat ze kunnen doen en ik heb blind vertrouwen in ze. Het is echter nog lang niet genoeg om alles voor elkaar te krijgen. Hiervoor moeten we mensen intern gaan opleiden en ondertussen ook externe, ervaren mensen aantrekken." Het is volgens de Duitser net wat lastiger om personeel naar het F1-project van Audi te trekken. Dit heeft te maken met de ligging van Audi in Neuburg an der Donau, terwijl het overgrote deel van de huidige F1-fabrieken in Groot-Brittannië zit gevestigd. "De 300 tot 400 werknemers in Neuburg an der Donau moeten eerst gevonden worden en samengebracht worden." "Dat is een gigantische opgave, op zijn zachtst gezegd. Red Bull Powertrains heeft al zo'n 350 werknemers aan het werk, maar Milton Keynes ligt natuurlijk maar enkele tientallen kilometers van Brixworth", aldus Dreyer, doelend op de motordivisie van Mercedes, waar Red Bull uitgebreid is gaan 'winkelen' voor nieuw personeel.
Meest gelezen