De technische baas Andrew Shovlin van Mercedes heeft een bemoedigende update laten doorschemeren over de auto van het team voor komend seizoen. Sinds de introductie van de nieuwe reglementen vorig jaar heeft Mercedes consequent niet meer vooraan meegedaan. Het team heeft sinds het begin van vorig seizoen slechts één Grand Prix gewonnen (de GP van Brazilië in 2022), terwijl Red Bull dominanter is dan ooit.
De ontwikkeling van de huidige auto is in de laatste fases van het seizoen doorgegaan, ondanks dat er ook veel aandacht wordt geschonken aan de wagen voor volgend jaar. Dit omvat ook de laatste grote upgrade van het seizoen in de Verenigde Staten, inclusief een nieuwe vloer. Na de Grand Prix van Mexico afgelopen week verklaart Shovlin dat het tempo van Mercedes tijdens recente races een sterke indicatie is van de kracht van de nieuwe onderdelen.
"Als we kijken naar de prestaties in Austin en Mexico en naar de mogelijkheid om effectief te racen tegen auto's als McLaren en Ferrari, kunnen we zeggen dat de baangegevens er zeker op wijzen dat we een stap voorwaarts hebben gezet", zegt Shovlin. "Vergeet niet dat alle topteams hun auto's de laatste paar races hebben geüpgraded, het is cruciaal dat je ze op het gebied van ontwikkeling kunt evenaren, sterker nog, dat je ze op de baan kunt blijven bestrijden."
Anderen bekeken ook:
Mercedes aangemoedigd door vloerprestaties
Shovlin verklaart dat de nieuwe vloer van Mercedes, geïntroduceerd bij de GP van de Verenigde Staten, volgend jaar zal worden gebruikt en hij is bemoedigd door de prestaties tot nu toe. "Het andere is dat we veel gegevens van de auto verzamelen. Druk van de vloer, druk van de vleugels, belastingen op de auto en al die gegevens komen goed overeen met wat we in de windtunnel zien."
"Dat is cruciaal voor volgend jaar, want deze vloer is eigenlijk een stap in de ontwikkelingsrichting die we willen nemen voor 2024. Dus zeer bemoedigende tekenen, maar er ligt nog veel werk voor ons."
Bij een doelpunt voor PSV of Feyenoord, pak je bij Unibet maar liefst 50x je inzet
Voorwaarden van toepassing, alleen geldig voor spelers van 24 jaar en ouder. Wat kost gokken jou? Stop op tijd. 18+
Win 50x je inzet!Meest gelezen
In dit artikel
Praat mee!
RR6
Ik heb er geen moeite mee als Mercedes tot 2026 gewoon een paar tienden per ronde langzamer is, zorgt voor mooie gevechten achter de leider 😜
cleanprof2
we zagen het in de tijd dat Mercedes domineerde, RedBull (Max) kwam aan het einde van het seizoen dichterbij, om de eerste race van het seizoen erna weer met een grote achterstand te beginnen. Mercedes jubelt nu dat ze stappen maken, maar Redbull zit ook niet stil en bewaart de updates voor volgend seizoen. Ze laten volgens mij ook nog steeds niet het volledige potentieel van de RB19 zien. Hoop van harte dat Mb dit jaar geen races wint. Hamilton heeft beduidend meer moeite om met een slechtere auto zijn "klasse" te laten zien, dan dat Max had in de glorietijd van Mercedes. Max stond vaker en verder vooraan dan hij.
Muk1967
Dit soort verhalen kan ik niet zoveel mee!! Volgend jaar na de wintertest zullen we zien hoe het gaat! Minimaal een halve minuut vinden op een gp afstand is geen sinecure!!
Wiesneuze
Met een auto die achteraf niet door de keuring kwan snel zijn en de race erop gewoon weer op een halve minuut achterstand gereden worden geeft hoop voor de toekomst. Tja, je moet wàt als Mercedes om de investeerders tevreden te houden.
remolly
Ik ben super benieuwd naar de eerste races van volgend jaar. Leuk!
Harold9999
Laat me raden, de nieuwe vloer is gebaseerd op de vloer van een concurrent die we in Monaco hoog in de lucht konden aanschouwen.