Red Bull presenteerde, als we af moesten gaan op de studiofoto's van de RB20, een auto zonder luchtinlaten aan de voorkant van de sidepods. De traditionele horizontale 'brievenbus' was dicht gewerkt alsof het oudejaarsdag betreft, maar dat lijkt daadwerkelijk een nieuwe feature van de RB20.
Een sidepod heeft echter wel degelijk een inlet nodig, maar die zit direct, verticaal tegen de monocoque aan. Eerder schreven we al wat het beeoogde doel daarvan is. Foto's die RacingNews365 wist te maken van de RB20 lieten zien wat door het photoshop-team van Red Bull zelf vakkundig was weggewerkt. Op de studiofoto's zien we op de positie van die inlet een wirwar van carbon.
Het lijkt er dus op dat Red Bull iets gevonden lijkt te hebben wat men zo lang mogelijk voor zichzelf heeft willen houden. Een verticale inlet tegen de monocoque aan? Helemaal nieuw is het toch niet, want het vertoont in de basis enkele overeenkomsten met de Mercedes W13 zoals die een kleine twee jaar geleden voor het eerst aan het publiek getoond werd.
In de fotocarrousel hieronder zie je de vergelijking tussen de bewerkte studiofoto, de daadwerkelijk auto en de Mercedes van twee jaar geleden.
Wint Max Verstappen of een andere favoriet in Abu Dhabi? Dan betaalt Unibet maar liefst 50 keer jouw inzet uit.
Voorwaarden van toepassing, alleen geldig voor nieuwe spelers van 24 jaar en ouder. Wat kost gokken jou? Stop op tijd. 18+
Meest gelezen
In dit artikel
Praat mee!