Carlos Sainz had het niet makkelijk tijdens de Grand Prix van Spanje, maar één incident bleef toch hangen bij de Spanjaard. De Ferrari-coureur kwam Lewis Hamilton namelijk tegen in ronde negentien en dat resulteerde al snel in een lichte touché.
Hamilton wilde een inhaalactie wagen en positioneerde zijn bolide aan de binnenkant bij het insturen van bocht één, waardoor hij Sainz verder naar buiten drukte. De twee raakten elkaar uiteindelijk en daardoor belandde Sainz zelfs even buiten de baan, maar uiteindelijk konden de beide heren zonder kleerscheuren hun weg vervolgen.
Het leek er even op dat het daarbij zou blijven, maar Sainz stak daar al snel een stokje voor. Over de boordradio liet hij aan zijn team weten dat Hamilton hem praktisch van de baan af duwde én er vervolgens ook nog eens met de positie vandoor ging, maar dat kon volgens Sainz niet door de beugel.
Na afloop van de race legt hij zijn frustraties uit tegenover onder meer RacingNews365. "Ik had echt het idee dat hij me van de baan af duwde, maar ik zat nog een halve wagenlengte voor hem! De stewards hanteerden dit jaar toch echt de regel dat als je een halve wagenlengte voor de ander ligt maar de ander je buitenlangs in probeert te halen, je concurrent je de ruimte moet geven."
Met die regel in het achterhoofd kan Sainz niet begrijpen waarom de stewards er voor kozen geen straf uit te delen aan Hamilton. "Normaal gesproken doen de stewards dat namelijk wel, dit seizoen in ieder geval. Ik probeerde daar gewoon van te profiteren, want tot dusver hebben ze nog nooit van die regel afgeweken. Ik wil niet zeggen dat Hamilton te agressief was of zoiets, maar ik probeerde echt gewoon te profiteren van die ene regel die verder het hele seizoen al gehanteerd wordt.
Meest gelezen
In dit artikel
Praat mee!
GLOAT
Laat hem dan ook gewoon staan? Ik ben alles behalve fan van Hamilton maar die inhaalactie gisteren was er een met ballen en dat kan ik wel waarderen. Sainz had de mogelijkheid en alle recht om #44 naar buiten te drukken op de apex en exit om positie te behouden, maar hij liet zich als een mak lammetje aan de kant zetten. Vanuit tactisch opzicht prima, dat scheelt banden, maar dan moet je niet achteraf gaan klagen me dunkt?
Rubbererobbie
Het feit dat je ingehaald wordt betekent dat de ander sneller is. Je gaat samen de bocht in en je weet hoe breed 2 auto's naast elkaar zijn, **** heeft het gewoon netjes gedaan en er was geen schade, dus moet Sainz niet zo janken. En dan na 1 ronde nog even over de boardradio vragen ' any news?.'
Dit bericht is aangepast door de redactie.
Motorman
Een typische LH actie die we vaker van hem gezien hebben, nu de MB weer snelheid heeft gaan wij dit soort acties vaker meemaken.