Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden
Australië

Australië

China

China

Japan

Japan

Bahrein

Bahrein

Saoedi-Arabië

Saoedi-Arabië

Miami

Miami

Emilia-Romagna

Emilia-Romagna

Monaco

Monaco

Spanje

Spanje

Canada

Canada

Oostenrijk

Oostenrijk

Groot-Brittannië

Groot-Brittannië

België GP België

Start race
00 d 00:00:00
1 PIA LAP 44
2 NOR +3.415
3 LEC +20.185
Hongarije

Hongarije

Nederland

Nederland

Italië

Italië

Azerbeidzjan

Azerbeidzjan

Singapore

Singapore

Verenigde Staten

Verenigde Staten

Mexico

Mexico

Brazilië

Brazilië

Las Vegas

Las Vegas

Qatar

Qatar

Abu Dhabi

Abu Dhabi

Red Bull Racing

Waarom de nieuwe vloer van Red Bull helemaal geen nieuwe vloer is

Red Bull was het enige topteam dat significante wijzigingen doorvoerde in Miami, maar het is goed om te benoemen dat wat niet staat vermeld in het officiële FIA-document. Red Bull verklaarde 's ochtends in Miami dat men de RB21 zou uitrusten met een nieuwe vloer, iets wat met niet had gedaan in Saoedi-Arabië, maar niet omdat de vloer daar niet nieuw was.

In Saoedi-Arabië hoorden we namelijk al dat de vloer nieuw was, maar omdat de veranderingen niet zichtbaar waren, was het team niet verplicht om de nieuwe onderdelen op te geven. Hier in Miami echter zijn de schotten van de Venturi-kanalen vóór de vloer ook veranderd en dat zijn wel degelijk zichtbare elementen.

Het is dus in alle opzichten dezelfde vloer die in Saoedi-Arabië werd geïntroduceerd met het verschil van de nieuwe schotten aan de voorkant, die de wijziging van de vloer in twee etappes compleet maken. Dit is een aanpassing die gericht is op het bepalen van verschillende drukniveaus onder de auto en vooral het volume van de Venturi-kanalen ter hoogte van het gebied vóór de achterwielen.

Dit zijn allemaal veranderingen die voorafgaan aan een volgende stap die gepland staat voor de GP Emilia Romagna. Het doel is natuurlijk om de auto competitief te maken in een breder scala aan omstandigheden en dus op verschillende circuits. Geen gemakkelijke uitdaging, want karakter van deze auto lijkt een sterke dosis inconsistentie te behouden, wat wordt benadrukt door de moeilijkheden die Yuki Tsunoda ondervindt ten opzichte van Max Verstappen, nog steeds de enige coureur die het grillige gedrag van de auto onder controle heeft.

Praat mee!

Je kunt de eerste zijn die reageert!

x
GP België Hamilton staat vierkant achter woorden Verstappen: "Ik bleef maar roepen!"