Waar Red Bull in 2022 en 2023 de constructeurstitel wist te winnen en Max Verstappen de afgelopen vier jaar beslag legde op de wereldtitel bij de coureurs, ziet de situatie er momenteel heel anders uit voor het team uit Milton Keynes. Red Bull staat op P3 in het constructeurskampioenschap en ook Verstappen moet het met de derde positie doen in de strijd om de rijderstitel.
Als Helmut Marko de vraag krijgt voorgelegd of Red Bull in een crisis zit, reageert hij als volgt. "Het is wel heel veel om te zeggen dat dit een crisis is. We mogen niet vergeten dat we het enige team zijn, op McLaren na, dat een Grand Prix heeft gewonnen. En dat onze vorm de laatste tijd iets is verbeterd", aldus de 82-jarige Oostenrijker bij BILD.
"Maar we zijn nog steeds niet tevreden. Onze ambitie is anders, want we willen races en titels winnen. Maar daarvoor heb je niet alleen een uitzonderlijke coureur nodig, maar ook de snelste auto. Die hebben we op dit moment niet", zo concludeert de Red Bull-adviseur.
Bij winst van Verstappen, Norris, Piastri of een andere favoriet in België, pak je bij Unibet liefst 50 keer jouw inzet!
Voorwaarden van toepassing, alleen geldig voor spelers van 24 jaar en ouder. Wat kost gokken jou? Stop op tijd 18+.
Win 50 keer jouw inzet!Meest gelezen
In dit artikel
Praat mee!
Verstappen1
Het is zeker crisis lijkt mij. Als je van het eerste team twee jaar geleden (met zelfs Perez die 3e werd in het rijderskampioenschap) afzakt naar het vierde team, dan mag je het woord "crisis" best in de mond nemen in mijn ogen. Daarnaast is de kwaliteit van de super pitstops verandert in één groot drama. Wat in de sprintrace gebeurde, dat kan toch niet? Kostte Max waarschijnlijk 6 punten.
Dit bericht is aangepast op:
Maxistraal
Succes kent vele vaders maar tegenslag is meestal wees, een treffend spreekwoord. Het kon niet op in 2023 en teveel mensen van de 2e garnituur gingen in zich zelf geloven dat zij (mede) verantwoordelijk voor waren. Maar ook Horner dacht dat het alleen door hem kwam en Horner en die anderen dachten dat ze het wel zonder een aantal zéér bepalende topmedewerkers konden en lieten ze door de achterdeur vertrekken. Maar toen moesten ze het geheel zelf doen, de 2e garnituur stond nu mede aan de top vd organisatie, en gingen zwemmen zonder zwemband en badmeester en nu dreigen ze te verzuipen. Het is dat Max nog weet te redden wat er te reden valt, maar nu gaan ze zelfs Max overvragen😡 maar zonder Max is Red Bull redeloos en reddeloos.
Dit bericht is aangepast op:
Verstappen1
Precies dit. Van eigenlijk winnen vorig seizoen (ware het niet dat Norris een mazzeltje in de schoot geworpen kreeg door een safety car) naar 40 seconden achterstand een jaar later is natuurlijk een gigantisch verschil.
JackieStewart
Marko gaat voor de minnetjes. Hoe kan hij nou zeggen dat je voor het kampioenschap niet alleen een ‘uitzonderlijke coureur’ nodig hebt maar ook ‘de snelste auto’. Dat laatste wordt nou juist altijd bestreden door de echte fans. Dus je wordt alleen kampioen met de snelste auto en als teamgenoot ben je dat jaar dus niet uitzonderlijk. Weer iets opgestoken.
RubySander
Bedoel je die échte fans die nu alles van RBR afkraken omdat Verstappen een snellere auto moet krijgen omdat hij minder wint, of anders moet vertrekken naar een ander team die een snellere auto heeft?
Dit bericht is aangepast op:
Verstappen1
Als je naar het verschil met een jaar geleden kijkt, mag je stellen dat RedBull inderdaad heeft ingeleverd, en niet zo'n beetje (een kleine minuut in Miami). Daarnaast de knullige pitstops, dus waarom zou de Max-fan geen kritiek mogen uiten? Of ben je dan geen echte fan?
JackieStewart
Die bijvoorbeeld.
Lonsaw
Logische vraag. Drie week geleden hadden ze nog crisisoverleg waarbij iedereen naar de fabriek moest. Sindsdien heeft Verstappen geen 25 pnt meer gescoord. En die zul je toch nodig hebben om te winnen. Dus crisis.