Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden
Australië

Australië

China

China

Japan

Japan

Bahrein GP Bahrein

Start race
02 d 18:48:50
Kwali. Kwalificatie
Race Race
Saoedi-Arabië

Saoedi-Arabië

Miami

Miami

Emilia-Romagna

Emilia-Romagna

Monaco

Monaco

Spanje

Spanje

Canada

Canada

Oostenrijk

Oostenrijk

Groot-Brittannië

Groot-Brittannië

België

België

Hongarije

Hongarije

Nederland

Nederland

Italië

Italië

Azerbeidzjan

Azerbeidzjan

Singapore

Singapore

Verenigde Staten

Verenigde Staten

Mexico

Mexico

Brazilië

Brazilië

Las Vegas

Las Vegas

Qatar

Qatar

Abu Dhabi

Abu Dhabi

Red Bull Racing

Red Bull en McLaren tasten in het duister over veelbesproken regelwijziging

Met de regelwijziging van de FIA leek de discussie omtrent flexibele vleugels in eerste instantie afgehandeld te zijn, maar niets is minder waar. Christian Horner en Zak Brown hebben namelijk nog geen idee wat ze van de situatie kunnen verwachten.

Horner Brown
Artikel
Naar nieuwsoverzicht © XPBimages

De zogenoemde flexibele vleugels, waar met name McLaren en Mercedes afgelopen seizoen gebruik van maakten, zorgden in 2024 al voor flink wat onenigheid tussen de teams. In theorie was er niets mis met het concept, aangezien de vleugels in kwestie door alle tests heen kwamen, maar in de praktijk leverde het toch een voordeel op. Dat was echter niet helemaal de bedoeling en dus besloot de FIA voor komend seizoen met een oplossing te komen.

Het bestuursorgaan gaat strengere, statische tests doorvoeren om flexibiliteit tegen te gaan. Voor de achtervleugels begint dit al in Australië, terwijl de tests voor voorvleugels pas vanaf de Grand Prix van Spanje, dus voor de negende race van het seizoen, doorgevoerd zullen worden. Het is echter nog niet helemaal duidelijk wat het effect van die regels precies zal zijn, zo blijkt ook als Red Bull-teambaas Christian Horner en McLaren-CEO Zak Brown gevraagd worden naar hun kijk op de situatie. 

“Ik denk dat het voor ons geen uiterst significante verandering zal zijn", zo stelt Brown tegenover onder meer RacingNews365 tijdens de wintertest in Bahrein. "Ik denk dat het te lastig is om echt aan te wijzen wie daarvan zal profiteren en wie er juist een nadeel van ervaart, want ik denk dat het wat materiaal betreft geen verandering zal zijn voor de teams. Ik verwacht dus geen winnaar of verliezer, of in ieder geval geen veranderingen in de pikorde op het moment dat de verandering doorgevoerd wordt.”

Ook Horner durft nog niets te zeggen over de situatie ná de regelwijziging, al houdt de Brit wel rekening met allerlei scenario's. “Het zal interessant zijn om te zien wat voor effect die verandering zal hebben, maar ik denk dat de timing ervan de grootste impact zal hebben. In race negen… Het zou misschien beter zijn geweest om dat al door te voeren tijdens de winterstop, want nu komen we met twee verschillende soorten voorvleugels te zitten. Maar wie er echt van kan profiteren of wie er veel door gaat verliezen? Dat is denk ik echt onmogelijk te voorspellen.”

Bij winst van Verstappen in Bahrein, pak je bij Unibet maar liefst 50x je inzet!

Voorwaarden van toepassing, alleen geldig voor nieuwe spelers van 24 jaar en ouder. Wat kost gokken jou? Stop op tijd. 18+

Win 50x je inzet!

Praat mee!

  1. https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/avatars_numbers/avatars_numbers_2024_mv.png

    Ep

    Opmerkelijk. Een tijd terug was nl. naar buiten gekomen dat juist McKaren gevraagd had om de wijziging…

x
Red Bull Verstappen duidelijk over omstreden vleugel McLaren: "Veel mensen zien wat ik zie"