Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden
Australië

Australië

China

China

Japan

Japan

Bahrein

Bahrein

Saoedi-Arabië

Saoedi-Arabië

Miami

Miami

Emilia-Romagna

Emilia-Romagna

Monaco

Monaco

Spanje

Spanje

Canada

Canada

Oostenrijk

Oostenrijk

Groot-Brittannië

Groot-Brittannië

België GP België

Start race
04 d 03:43:06
Kwali. Kwalificatie
Race Race
Hongarije

Hongarije

Nederland

Nederland

Italië

Italië

Azerbeidzjan

Azerbeidzjan

Singapore

Singapore

Verenigde Staten

Verenigde Staten

Mexico

Mexico

Brazilië

Brazilië

Las Vegas

Las Vegas

Qatar

Qatar

Abu Dhabi

Abu Dhabi

Adrian Newey

Newey met groot Red Bull-compliment ondanks pijnpunt: "Eén van de slechtste ooit"

Adrian Newey is nu al enkele maanden bezig voor zijn nieuwe Formule 1-werkgever Aston Martin. Hij begint zijn draai te vinden, waarbij hij een beroep kan doen op de state of the art faciliteiten van het team. Maar in een interview met het team zelf geeft hij aan dat dat niet per se zaligmakend is. Hij legt dat uit door Red Bull een groot compliment te maken.

Newey Aston Martin
Artikel
Naar nieuwsoverzicht © Aston Martin

Adrian Newey krijgt namelijk de vraag of al die faciliteiten en moderne windtunnel de ultieme speeltuin vormen voor hem: "De visie van Lawrence Stroll heeft een geweldig onderkomen gecreëerd, het beste in de Formule 1", zo begint de succesvolle Brit.

"Het is daarbij wel heel belangrijk hoe we die faciliteiten gebruiken. Dit is een sport die draait om mensen. Mijn vorige team (Red Bull, red.) had één van de slechtste windtunnels in de Formule 1 en opereert vanuit een opmerkelijk cluster aan gebouwen in een industriegebied. Maar desondanks slaagde men erin om iedereen samen te laten werken en zo een geweldige groep mensen te creëren."

"Wij hebben ook veel talentvolle mensen - al moeten er ook afdelingen versterkt worden met meerdere mensen. We moeten iedereen beter samen laten werken en de tools gebruiken om onze eigen mogelijkheden te vergroten."

Ook interessant:

Verstappen wacht weekend van de waarheid in Imola

De GP op Imola is de race die Marko typeerde als de race waarin Red Bull en Verstappen de laatste stap richting McLaren moeten kunnen zetten. Reëel of ijdele hoop, Tom Coronel, Ruud Dimmers en Joris Mosterdijk?

Praat mee!

  1. https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/default.png

    Jan van Dijk

    Is dit 1 % van het interview en komt de rest later?

    • https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/default.png

      Edwin_B.

      Hele interview is te lezen op astonmartinf1.com "UNDERCUT | Adrian Newey: The first interview"

      • https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/default.png

        Jan van Dijk

        Oke, top, had alleen hier iets meer verwacht dan een uitgelichte opmerking.

    • https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/avatars_numbers/avatars_numbers_2024_cl.png

      GoAzBox

      Haha precies wat ik dacht. Kwantiteit over kwaliteit. Clicks over inhoud. Geld gaat voor passie.

  2. https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/avatars_numbers/avatars_numbers_2024_mv.png

    TANKES

    Ik kan me niet voorstellen dat Adrian Newey lang bij AMR zal werken. Bij Williams beloofden ze hem meer inspraak in belangrijke beslissingen maar verlengden Hill z'n contract niet terwijl hij WDC werd zonder dat ze Newey daarbij betrokken. Hill en Newey waren goed bevriend dus vertrok Newey naar McLaren. Bij McLaren beloofde Ron Dennis, Martin Whitmarsh en Adrian Newey dat zij samen het F1 mochten runnen maar kwam daar toch van terug. Newey kon ook niet wennen aan het steriele moderne McLaren gebouw en Dennis zijn strakke regime. Bij RBR kon Newey zelf een team mee opbouwen en kreeg de vrijheid om ook andere projecten te doen waardoor ze hem het langste in dienst hadden terwijl hij aanbiedingen genoeg kreeg. Newey zag RBR ook als zijn kindje... Van Otmar weten we dat Lawrence Stroll ook bij technische vergaderingen aanzit en vermoedelijk van Newey, met een salaris van zo'n $ 30 M. per jaar, een kampioenschaps bolide verwacht en met minder vast geen genoegen gaat nemen maar ik kan het helemaal mis hebben. Bij AMR hebben ze meerdere hele goede mensen binnen gehaald maar die vervullen niet de functie waarin ze succesvol waren Dan Fallows was RBR's Head of Aero maar werd TD en is al weer weg bij het team. Martin Whitmarsh werd CEO maar is ook al weer vervangen door Andy Cowell die verantwoordelijk was voor de dominante Mercedes PU maar is nu CEO van de Aston Martin Group.

x
Zien! Viermansgevecht mondt uit in ultieme fotofinish