Adrian Newey krijgt namelijk de vraag of al die faciliteiten en moderne windtunnel de ultieme speeltuin vormen voor hem: "De visie van Lawrence Stroll heeft een geweldig onderkomen gecreëerd, het beste in de Formule 1", zo begint de succesvolle Brit.
"Het is daarbij wel heel belangrijk hoe we die faciliteiten gebruiken. Dit is een sport die draait om mensen. Mijn vorige team (Red Bull, red.) had één van de slechtste windtunnels in de Formule 1 en opereert vanuit een opmerkelijk cluster aan gebouwen in een industriegebied. Maar desondanks slaagde men erin om iedereen samen te laten werken en zo een geweldige groep mensen te creëren."
"Wij hebben ook veel talentvolle mensen - al moeten er ook afdelingen versterkt worden met meerdere mensen. We moeten iedereen beter samen laten werken en de tools gebruiken om onze eigen mogelijkheden te vergroten."
Ook interessant:
Meest gelezen
In dit artikel
Praat mee!
Jan van Dijk
Is dit 1 % van het interview en komt de rest later?
Edwin_B.
Hele interview is te lezen op astonmartinf1.com "UNDERCUT | Adrian Newey: The first interview"
Jan van Dijk
Oke, top, had alleen hier iets meer verwacht dan een uitgelichte opmerking.
GoAzBox
Haha precies wat ik dacht. Kwantiteit over kwaliteit. Clicks over inhoud. Geld gaat voor passie.
TANKES
Ik kan me niet voorstellen dat Adrian Newey lang bij AMR zal werken. Bij Williams beloofden ze hem meer inspraak in belangrijke beslissingen maar verlengden Hill z'n contract niet terwijl hij WDC werd zonder dat ze Newey daarbij betrokken. Hill en Newey waren goed bevriend dus vertrok Newey naar McLaren. Bij McLaren beloofde Ron Dennis, Martin Whitmarsh en Adrian Newey dat zij samen het F1 mochten runnen maar kwam daar toch van terug. Newey kon ook niet wennen aan het steriele moderne McLaren gebouw en Dennis zijn strakke regime. Bij RBR kon Newey zelf een team mee opbouwen en kreeg de vrijheid om ook andere projecten te doen waardoor ze hem het langste in dienst hadden terwijl hij aanbiedingen genoeg kreeg. Newey zag RBR ook als zijn kindje... Van Otmar weten we dat Lawrence Stroll ook bij technische vergaderingen aanzit en vermoedelijk van Newey, met een salaris van zo'n $ 30 M. per jaar, een kampioenschaps bolide verwacht en met minder vast geen genoegen gaat nemen maar ik kan het helemaal mis hebben. Bij AMR hebben ze meerdere hele goede mensen binnen gehaald maar die vervullen niet de functie waarin ze succesvol waren Dan Fallows was RBR's Head of Aero maar werd TD en is al weer weg bij het team. Martin Whitmarsh werd CEO maar is ook al weer vervangen door Andy Cowell die verantwoordelijk was voor de dominante Mercedes PU maar is nu CEO van de Aston Martin Group.