Max Verstappen streed ook in Imola weer mee voor poleposition, maar werd nipt afgetroefd en moest zijn meerdere erkennen in Oscar Piastri. Met een verschil van 34 duizendsten moest Verstappen genoegen nemen met P2, al is de Nederlander daar niet geheel ontevreden over. Na alle upgrades van de afgelopen tijd, waaronder één die werd geïntroduceerd in Imola, lijkt er eindelijk sprake te zijn van vooruitgang bij Red Bull.
Verstappen komt daarom ook met een positieve conclusie: dit is het beste gevoel dat hij tot dusver heeft gehad in de auto. "Ja, absoluut. Het ziet er natuurlijk best wel anders uit. Ik denk dat het qua rondetijd niet zo heel veel oplevert, in vergelijking met de fysieke verschillen die je ziet. Maar ik denk dat we met de afstelling wel een stap vooruit hebben gezet."
De conclusie van Verstappen is dus duidelijk, maar helaas voor de Nederlander is het niet alleen maar rozengeur en maneschijn. "De balans van de auto is nu beter, maar bandenslijtage is wel een ander verhaal. Als de banden te warm worden, worden ze te warm. Het zal nu wel wat beter gaan, maar ik denk niet dat we McLaren echt aan kunnen vallen. Puur omdat zij minder last hebben van de oververhitting van de banden."
Bij winst van Verstappen, Norris, Piastri of een andere favoriet in België, pak je bij Unibet liefst 50 keer jouw inzet!
Voorwaarden van toepassing, alleen geldig voor spelers van 24 jaar en ouder. Wat kost gokken jou? Stop op tijd 18+.
Win 50 keer jouw inzet!Meest gelezen
In dit artikel
Praat mee!
Soepstengel
Je zou toch zeggen dat wanneer de balans beter is, dit ook ergens een voordeel zou moeten hebben op de bandenslijtage. Ben bang dat als Piastri na bocht 1 voor ligt, hij in de verte gaat verdwijnen.
Dit bericht is aangepast op:
Christiaan71
Tja das niet z’n moeilijke voorspelling. P1 Imola is een heel groot voordeel. Weinig inhaal opties en de rest rijdt in vuile lucht.
Dit bericht is aangepast op:
MrBleuBirde
Het zou zo maar kunnen,als Max kan blijven pushen, dan kan het maar zo zijn dat hij toch nog wint
John Van Den Elshout
Pushen met oververhitte banden, dat geeft hij juist aan dat dat de achilleshiel is van de RB
Frank van der Bijl
Er is maar 1 Max en die weet waar hij mee bezig is haalt meer uit zijn auto dan wie ook alle vetrouwen als de techniek hem niet in de steek laat.
Mino's Italian food
Als de banden te warm worden, dan worden ze te warm! Dat is nogal een statement 🤣🤣🤣
John Van Den Elshout
Ja geen speld tussen te krijgen
GsH
De balansproblemen kan Max in een enkele ronde wel de baas. Misschien dat het over een hele race een beetje tijdwinst oplevert omdat je meer controle hebt voor, in en na de bochten, nog iets meer risico kunt nemen etc. Maar dat zal het enorme verschil niet maken. Denk wel dat als de balans eenmaal beter is, dat ze dan kunnen gaan werken aan snelheidsupgrades.