Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden
Australië

Australië

China

China

Japan

Japan

Bahrein

Bahrein

Saoedi-Arabië

Saoedi-Arabië

Miami

Miami

Emilia-Romagna

Emilia-Romagna

Monaco

Monaco

Spanje

Spanje

Canada

Canada

Oostenrijk

Oostenrijk

Groot-Brittannië

Groot-Brittannië

België GP België

Start race
00 d 20:26:06
1 NOR 1:40.562
2 PIA 1:40.647
3 LEC 1:40.900
Hongarije

Hongarije

Nederland

Nederland

Italië

Italië

Azerbeidzjan

Azerbeidzjan

Singapore

Singapore

Verenigde Staten

Verenigde Staten

Mexico

Mexico

Brazilië

Brazilië

Las Vegas

Las Vegas

Qatar

Qatar

Abu Dhabi

Abu Dhabi

Max Verstappen

Waarom Verstappen niet op de mediums reed in de kwalificatie

George Russell en de Aston Martins kregen het tijdens de kwalificatie in Imola voor elkaar om hun tijd te verbeteren om de mediums. Voor Max Verstappen was dat echter geen optie.

Verstappen Q Imola
Artikel
Naar nieuwsoverzicht © XPBimages

Nipt geen poleposition voor Max Verstappen in de kwalificatie voor de Grand Prix van Emilia-Romagna. De 27-jarige Nederlander vocht voor wat hij waard was, maar moest uiteindelijk 34 duizendsten toegeven op WK-leider Oscar Piastri. Na afloop gaf Verstappen toe dat de zachte C6 te snel onder hem vandaan sleet, een hardnekkig probleem van Red Bull gedurende 2025. 

Er waren echter ook coureurs die voor de mediums kozen tijdens de kwalificatie. De Aston Martins zorgden er bijvoorbeeld hoogstpersoonlijk voor dat de Ferrari's van Charles Leclerc en Lewis Hamilton werden uitgeschakeld in Q2, terwijl Fernando Alonso op hetzelfde rubber ook nog eens P5 binnensleepte. En George Russell versloeg Lando Norris in de strijd om de derde plaats door in extremis voor de mediums te kiezen. Was dat geen optie voor Verstappen? In gesprek met onder meer RacingNews365 stelt de regerend wereldkampioen van niet.

"Nee, ik wilde dat niet doen", vertelt Verstappen. "Ik wil wel de juiste banden hebben voor de race. Ik heb al een paar keer op poleposition gestaan dit jaar en dan heb je er niet zoveel aan. We moeten er wel voor zorgen dat we de punten scoren in de race."

Maar inhalen is toch schier onmogelijk in Imola? Is het dan niet beter om voor track position te gaan? "Maar als je genoeg snelheid hebt, dan kun je echt wel inhalen. Het is positief dat ik de McLarens kon splitten, maar het belangrijkste was dat de aanpassingen aan de auto mij een beter gevoel gaven", sluit Verstappen zeer positief af.

Bij winst van Verstappen, Norris, Piastri of een andere favoriet in België, pak je bij Unibet liefst 50 keer jouw inzet!

Voorwaarden van toepassing, alleen geldig voor spelers van 24 jaar en ouder. Wat kost gokken jou? Stop op tijd 18+.

Win 50 keer jouw inzet!

Praat mee!

  1. https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/default.png

    Cleanprof1

    Een goede startpositie is leuk, maar de punten worden op zondag verdeeld, en dan heb je wel het juiste materiaal nodig.

  2. https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/default.png

    Hamil_Ton

    "dat de zachte C6 te snel onder hem vandaan sleet, een hardnekkig probleem van Red Bull gedurende 2025." Het wegslijten van de C6 kan nooit een hardnekkig probleem zijn want dit is de eerste race dat die band gebruikt wordt...

x
Live Reacties na McLaren-dominantie en P4 Verstappen in kwalificatie GP België 2025