Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden
Australië

Australië

China

China

Japan

Japan

Bahrein

Bahrein

Saoedi-Arabië

Saoedi-Arabië

Miami

Miami

Emilia-Romagna

Emilia-Romagna

Monaco

Monaco

Spanje

Spanje

Canada

Canada

Oostenrijk

Oostenrijk

Groot-Brittannië

Groot-Brittannië

België

België

Hongarije

Hongarije

Nederland GP Nederland

Start race
24 d 12:08:36
Kwali. Kwalificatie
Race Race
Italië

Italië

Azerbeidzjan

Azerbeidzjan

Singapore

Singapore

Verenigde Staten

Verenigde Staten

Mexico

Mexico

Brazilië

Brazilië

Las Vegas

Las Vegas

Qatar

Qatar

Abu Dhabi

Abu Dhabi

Ferrari mengt zich in discussie tussen Red Bull en Mercedes

Had Hamilton een zwaardere straf moeten krijgen? Ferrari werpt nieuw licht op de zaak met een nieuwe mening over de manier waarop coureurs bestraft moeten worden in de Formule 1.

De afgelopen dagen werd er door velen in de Formule 1-paddock gekeken naar Red Bull en Mercedes. De twee partijen liggen met elkaar in de clinch over het voorval in Silverstone en Red Bull beriep zich op haar right of review , omdat de renstal het niet eens was met de hoogte van de straf van Lewis Hamilton na zijn aanvaring met Max Verstappen. In de persconferentie op vrijdag was het een van de onderwerpen van gesprek, nadat het verzoek van Red Bull donderdagavond was afgewezen. Ferrari-teambaas Mattia Binotto werd door RacingNews365 gevraagd naar de right of review . Twee jaar geleden werd een zelfde verzoek van zijn Ferrari-team namelijk ook afgewezen door de stewards. Klopt het proces rond de right of review nog wel? Binotto vindt van wel. "Het is goed dat het proces van de right of review bestaat. Dat proces geeft de teams een kans om daar naar te vragen. Dan draait het erom dat ze oordelen of er wel of geen nieuw bewijs is. Als dat zo is, dan kan de beslissing nog eens onder de loep worden genomen. Het proces vind ik dan ook goed genoeg en het proces zelf hoeft niet onder een vergrootglas komen te liggen", oordeelt hij. Maar, misschien moet er wel opnieuw naar de strafmaten in de Formule 1 worden gekeken, denkt Binotto. "Als we kijken wat er de vorige race gebeurde, dan draait het niet om wie de fout maakte. Er werd een straf uitgedeeld, dus er bestaat geen twijfel over dat Lewis iets verkeerd heeft gedaan." "Wat ons betreft moet de zwaarte van de straf ook niet gebaseerd worden op de gevolgen van de crash. Dat zou in onze ogen verkeerd zijn. Men moet juist oordelen over de manoeuvre zelf. Dezelfde manoeuvre kan toch verschillen aan de hand van de veiligheid van de bocht waar de manoeuvre wordt gemaakt." De manoeuvre van Hamilton vond volgens Binotto plaats in een gevaarlijke bocht, en daarom kan er in de toekomst misschien beter zwaarder worden gestraft in vergelijkbare gevolgen. "Manoeuvres in Copse, die bocht waar het gebeurde, brengen veel gevaar met zich mee. Daarom kan in onze ogen de zwaarte van de straf verschillen aan de hand van de plek waarop het incident is gebeurd. Dat is een discussie die we voeren met de teambazen, de FIA en Formule 1-commissies, om te kijken of er in de toekomst iets kan veranderen."

x
Red Bull Bleekemolen beoordeelt 'kleine Red Bull-ramp': "Vreemd, heel vreemd..."