Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden
Australië

Australië

China

China

Japan

Japan

Bahrein

Bahrein

Saoedi-Arabië

Saoedi-Arabië

Miami

Miami

Emilia-Romagna

Emilia-Romagna

Monaco

Monaco

Spanje

Spanje

Canada

Canada

Oostenrijk

Oostenrijk

Groot-Brittannië

Groot-Brittannië

België GP België

Start race
00 d 04:43:03
1 NOR 1:40.562
2 PIA 1:40.647
3 LEC 1:40.900
Hongarije

Hongarije

Nederland

Nederland

Italië

Italië

Azerbeidzjan

Azerbeidzjan

Singapore

Singapore

Verenigde Staten

Verenigde Staten

Mexico

Mexico

Brazilië

Brazilië

Las Vegas

Las Vegas

Qatar

Qatar

Abu Dhabi

Abu Dhabi

Max Verstappen

Schumacher zag tussenoplossing voor Verstappen: "Afsnijden niet het ware probleem"

Max Verstappen 'veroverde' de leiding in de Formule 1 Grand Prix van Saoedi-Arabië door de chicane af te snijden, nadat er aan de buitenkant bij Oscar Piastri geen ruimte meer was. Ralf Schumacher zag in het afsnijden niet het grootste probleem.

Verstappen Piastri Saudi
Artikel
Naar nieuwsoverzicht © XPBimages

Dat laat Ralf Schumacher weten in de F1-podcast van Sky Deutschland, Backstage Boxengasse: "In mijn ogen, en je zal dat moeten verifiëren bij de stewards, was het afsnijden zelf niet het grootste probleem. Hij nam echter op de koop toe dat hij zeker twee wagenlengtes wist te winnen. Hij gaf simpelweg gas en haalde daar voordeel uit."

"Ik dat dat het échte thema van de straf is geweest", vervolg Schumacher. "Hij pakte een voordeel. Als hij een beetje ingehouden had en ze daardoor misschien zij aan zij hadden gezeten in de volgende bocht, was hij er misschien wel mee weg gekomen."

En in die suggestie speelt ook het handelen van Oscar Piastri een rol in de ogen van de voormalig coureur van Jordan, Williams en Toyota: "Eén ding is ook heel duidelijk. Piastri gaf hem geen ruimte, dus het had evengoed in een crash kunnen resulteren." 

"Maar Verstappen ging simpelweg te vroeg op het gas en daarmee is de straf gerechtvaardigd. Als dat niet zo zijn, wordt dit (afsnijden, red.) de norm voor de toekomst, dat terwijl Piastri in dit geval nu eenmaal de betere start had."

Ook interessant:

Max Verstappen vervulde een hoofdrol tijdens de Grand Prix van Saoedi-Arabië, die achteraf al in de eerste bocht werd beslist. Hoe hebben Rudy van Buren, Ruud Dimmers en Joris Mosterdijk naar hét moment gekeken? Ze bespreken het in een kakelverse Formule 1-podcast van RacingNews365!

Bij winst van Verstappen, Norris, Piastri of een andere favoriet in België, pak je bij Unibet liefst 50 keer jouw inzet!

Voorwaarden van toepassing, alleen geldig voor spelers van 24 jaar en ouder. Wat kost gokken jou? Stop op tijd 18+.

Win 50 keer jouw inzet!

Praat mee!

  1. https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/avatars_numbers/avatars_numbers_2024_mv.png

    Ep

    Ik snap dat niet. Nu zegt ook Ralf weer dat Piastri nooit op zou geven, geen ruimte liet, en dat Max een botsing voorkwam... dan lijkt mij de schuld bij Piastri te liggen.

    • https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/avatars_numbers/avatars_numbers_2024_mv.png

      MarvinJames

      Schumacher zegt dat Piastri hem inderdaad geen ruimte gaf, maar niet dat dat strafbaar is. Hij geeft alleen aan dat Max eigenlijk te snel eieren voor zijn geld koos en volgas rechtdoor ging in plaats van nog verder met de bocht (buiten de. baan) mee te rijden met Piastri.

      • https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/avatars_numbers/avatars_numbers_2024_mv.png

        Ep

        Dan moet hij nogmaals de beeleden van bovenaf bekijken... Max kon niks anders dan rechtdoor door dat Piastri recht op de kerbs af reed.

    • https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/avatars_numbers/avatars_numbers_2024_mv.png

      MarvinJames

      @Ep Ja, ik zeg ook niet dat ik het ermee eens ben he! :) Ik leg alleen maar uit wat Schumacher probeert te zeggen.

  2. https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/default.png

    dirk-zweet#22618

    Als er aan beide kanten muren hadden gestaan was het probleem vanzelf opgelost geweest. Ik denk dat beide dan niet zo laat zouden remmen

  3. https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/avatars_numbers/avatars_numbers_2024_mv.png

    shamrock

    Dus als Max vol van zijn gas af was gegaan was hij ermee weg gekomen? Leuke theorie, maar dat kun je natuurlijk nooit meten. Ze zouden eigenlijk gewoon het vermogen terug moeten kunnen schroeven wanneer je zo ver buiten de baan raakt in chicanes, dan is het eerlijk en vergelijkbaar met een grindbak.

  4. https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/avatars_profiles/avatars_profiles_2024_fa.png

    Stephan K

    Hij heeft wel een puntje hiermee. Maar vergeet dat Max na terugkomen op de baan wel langzamer is dan Piastri omdat hij vol door het vuil gaat. In dat geval was Piastri hem voorbij gegaan door het nadeel dat hij Max gaf door zijn actie.

    Dit bericht is aangepast op:

  5. https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/avatars_helmets/avatars_helmets_2024_mv.png

    Maikel89

    "Ik (….) dat dat het échte thema van de straf is geweest" (….) = Denk?

x
Spa-Francorchamps Aangepaste startopstelling Formule 1 GP België 2025