Max Verstappen en Red Bull kwamen er ondanks een sterke eindsprint niet echt aan te pas in China. De 27-jarige Nederlander eindigde op de vierde plaats en kon de McLarens niet bijbenen. Red Bull-teambaas Christian Horner legt de vinger op de zere plek na afloop.
"In de eerste stint gaven we het weg", vertelt Horner tegenover Sky Sports. "Max kwam binnen met een achterstand van 18 seconden op Piastri en zat er bij de finish 16 seconden achter, dus we waren competitief op de harde band. Misschien hebben we overgecompenseerd op basis van de slijtage die we zaterdag zagen. We moeten zeker meer tempo vinden, want dat maakt het leven een stuk makkelijker. Maar Max reed weer een geweldige race met een vierde plaats en belangrijke punten. We weten echter dat we meer voor elkaar moeten krijgen."
Horner geeft de titelstrijd nog niet op als hij de vraag krijgt of Red Bull zich niet op 2026 moet focussen. "Het is pas de tweede race, je kan niet zo somber zijn. We staan acht punten achter in het rijderskampioenschap, dus het ligt helemaal open. Vorig jaar bleek ook dat je onwijs sterk kan beginnen, maar dat het erom gaat hoe je eindigt. We hebben veel kracht en diepte in ons team. Iedereen weet dat we snelheid moeten vinden. We hebben de middelen en de mensen om dat te doen, het is alleen zaak om het eruit te halen. We hebben veel data verzameld."
Tot slot heeft Horner mooie woorden over voor Verstappen. "Max werkt harder dan ooit. Ik heb hem nog nooit zo veel zien samenwerken met de engineers. Hij geniet daarvan en raakt niet gestrest. Max werkt samen met de engineers om te delen wat hij als coureur ervaart en wat hij nodig heeft om snellere rondetijden te rijden. Dat is de enige manier waarop we collectief prestaties kunnen behalen."
Ontdek het zelf en ontvang €50 aan Free Spins bij €25 inzet!
Voorwaarden van toepassing, alleen geldig voor nieuwe spelers van 24 jaar en ouder. Wat kost gokken jou? Stop op tijd. 18+
Ontvang €50!Meest gelezen
In dit artikel
Praat mee!
Karrenmaar
Hoe dom ben je dan als je zo vroeg in het seizoen al suggereert om je op 2026 te focussen. Diepe zucht.
ArribaAndale
Kijk en lees goed iedereen! Verstappen die niet gestresst maar met plezier extra hard samenwerkt met de engineer’s. Hij deelt de informatie wat hij ondervindt en geeft aan wat hij nodig heeft. Als collectief samenwerken en geloven in elkaars zijn expertise! Dus geen grote mond en een lastige achterban van Max Verstappen die daar de boel aan het traineren is!
Dit bericht is aangepast op:
Jan Alberts
Hij is nog lang niet verslagen. Bij de Daily Express loopt een Poll wie er volgens de lezers WK wordt. Max stond na vandaag op no.2 na Norris.
Freewarefreak
En met 1 goede race is dit makkelijk om te draaien. Stel dat max een keer 1 wordt en norris 2 dan is het verschil nog maar 1 punt. Hij moet gewoon zorgen / geluk hebben dat hij er een paar keer voor komt. Kijk naar de sprintrace. Max 3 Norris 8. Dan doe je goede zaken.
Pascale
Monteurs, maar ook ander personeel hebben altijd aangegeven graag met Max te werken. Sommige sneue personen proberen wel tegendeel als roddels de wereld in te werken, maar team verdedigt Max hier zelf ook altijd bij. Misschien zijn deze ( oud)coureurs jaloers dat zij niet zo'n onderlinge band hebben/hadden? Of jaloers dat zij niet zo duidelijk kunnen aangeven wat moet veranderen?
Ko Van Raan
Eens en wat Horner zelf zegt "We hebben de middelen en de mensen om dat te doen, het is alleen zaak om het eruit te halen." . Dat dus,
Competitive -Car
Max werkt al jaren keihard. Het wordt tijd dat Horner eens aan het werk gaat door betere mensen aan te trekken en voor een goede auto gaat zorgen.
Freewarefreak
Nee.. zorgen dat die betere mensen blijven. Newey, Fellows, etc.
Competitive -Car
Maar die zijn inmiddels weg. Fallows schijnt trouwens geen engineer meer te zijn bij Aston Martin dus misschien wil die tzt wel terug bij Red Bull, ik heb geen idee hoe oud die man is.
Dit bericht is aangepast op:
Chiu
Geef Max maar een goede auto Horner.!! Krijg het idee bij deze opmerking dat hij teveel vertrouwd op de klasse van Max omdat de auto in geen velden of wegen competitief is.
Freewarefreak
Dat was vorig jaar ook... "ja we zagen al vanaf Barcelona dat de auto minder werd.." Doe er dan wat aan! "ja maar Max bleef gewoon winnen dus we dachten het zit wel goed.." Tot ook Max begon te schreeuwen van nu gaat het niet meer. Perez was toen allang naar de achterhoede verdwenen