Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden
Australië

Australië

China

China

Japan

Japan

Bahrein

Bahrein

Saoedi-Arabië

Saoedi-Arabië

Miami

Miami

Emilia-Romagna

Emilia-Romagna

Monaco

Monaco

Spanje

Spanje

Canada

Canada

Oostenrijk

Oostenrijk

Groot-Brittannië

Groot-Brittannië

België GP België

Start race
03 d 20:04:29
Kwali. Kwalificatie
Race Race
Hongarije

Hongarije

Nederland

Nederland

Italië

Italië

Azerbeidzjan

Azerbeidzjan

Singapore

Singapore

Verenigde Staten

Verenigde Staten

Mexico

Mexico

Brazilië

Brazilië

Las Vegas

Las Vegas

Qatar

Qatar

Abu Dhabi

Abu Dhabi

Max Verstappen

Verstappen vreesde met grote vreze: "Dacht dat ik een lekke band zou krijgen"

Het ging na afloop van de Grand Prix van Spanje heel veel over Max Verstappen. Niet alleen vanwege zijn botsing met George Russell, maar ook door de touché met Charles Leclerc op het rechte stuk. Verstappen reageert op het incident met de Ferrari-coureur.

CL MV
Artikel
Naar nieuwsoverzicht © XPBimages

Tot aan de safety car aan het einde van de Grand Prix van Spanje, ging vrijwel alles volgens plan bij Max Verstappen en Red Bull Racing. Maar daarna ging het van kwaad tot erger. De viervoudig wereldkampioen kreeg een straf van tien seconden voor een botsing met George Russell, terwijl hij eerder al een touché had met Charles Leclerc, toen de Monegask hem inhaalde op het rechte stuk.

Verstappen blikt terug op dat incident. "Eerlijk gezegd weet ik niet wat daar gebeurde. Het was echt vreemd, want eigenlijk was de actie bijna klaar en opeens ging hij naar links. Dat had een grote crash kunnen opleveren, maar het was gewoon heel vreemd. Ik weet niet wat er gebeurde", zo is de eerste reactie van Verstappen tegenover onder meer RacingNews365.

Als een van de journalisten stelt dat het er eng uit zag, kan de viervoudig wereldkampioen zich daar wel in vinden. "Ja. Ik dacht dat ik een lekke band zou krijgen, want met de vloer kun je de band doorsnijden. Maar ik weet het niet", zo zijn de afsluitende woorden van de Nederlander.

Ook interessant:

Max Verstappen was dé hoofdrolspeler tijdens de Grand Prix van Spanje, zeker na zijn botsing met George Russell. Daar kreeg hij een straf van tien seconden voor. Hoe kijken de heren Tim Coronel, Ruud Dimmers en Joris Mosterdijk eigenlijk naar het voorval? Ze bespreken dat en nog veel meer in een kakelverse Formule 1-podcast van RacingNews365!

Praat mee!

  1. https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/avatars_helmets/avatars_helmets_2024_gr.png

    Lonsaw

    Leclerc positioneerde zich zo dat Verstappen een beetje naar links moest. Ze vechten samen om de gunstigste slipstream. Er is ruimte genoeg links naast Verstappen, dus Leclerc heeft alle recht om Verstappen naar links proberen te drukken. Wil Verstappen geen lekke band, dan moet ie naar links sturen. Is Verstappen wat minder bangelijk aangelegd, dan stuurt ie rechtdoor. Het mag allemaal.

    • https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/default.png

      Schumacher

      Dat recht heeft hij helemaal niet, want hij reed tegen hem aan. En wat klets je over ruimte aan de linkerkant. Leclerc had aan de rechterkant veel meer ruimte. Als Verstappen dus naar rechts had gestuurd, om Leclerc naar rechts te duwen, was dat in jouw beleving toegestaan? Het gebeurt niet vaak dat ik zoveel onzin lees.

  2. https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/avatars_numbers/avatars_numbers_2024_op.png

    Alien81

    Nog steeds verbaasd over de tactische beslissing van RB m.b.t. de laatste pitstop tijdens de safetycar Op soft was Verstappen gewoon P3 geeindigd. Nog 15 races te gaan en er kan nog van alles gebeuren. Een geplofte Merc PU zie je niet vaak..

x
Verstappen Red Bull-coureur wijdt eerste woorden aan nieuwe Red Bull-teambaas