Tot aan de safety car aan het einde van de Grand Prix van Spanje, ging vrijwel alles volgens plan bij Max Verstappen en Red Bull Racing. Maar daarna ging het van kwaad tot erger. De viervoudig wereldkampioen kreeg een straf van tien seconden voor een botsing met George Russell, terwijl hij eerder al een touché had met Charles Leclerc, toen de Monegask hem inhaalde op het rechte stuk.
Verstappen blikt terug op dat incident. "Eerlijk gezegd weet ik niet wat daar gebeurde. Het was echt vreemd, want eigenlijk was de actie bijna klaar en opeens ging hij naar links. Dat had een grote crash kunnen opleveren, maar het was gewoon heel vreemd. Ik weet niet wat er gebeurde", zo is de eerste reactie van Verstappen tegenover onder meer RacingNews365.
Als een van de journalisten stelt dat het er eng uit zag, kan de viervoudig wereldkampioen zich daar wel in vinden. "Ja. Ik dacht dat ik een lekke band zou krijgen, want met de vloer kun je de band doorsnijden. Maar ik weet het niet", zo zijn de afsluitende woorden van de Nederlander.
Ook interessant:
Max Verstappen was dé hoofdrolspeler tijdens de Grand Prix van Spanje, zeker na zijn botsing met George Russell. Daar kreeg hij een straf van tien seconden voor. Hoe kijken de heren Tim Coronel, Ruud Dimmers en Joris Mosterdijk eigenlijk naar het voorval? Ze bespreken dat en nog veel meer in een kakelverse Formule 1-podcast van RacingNews365!
Meest gelezen
In dit artikel
Praat mee!
Lonsaw
Leclerc positioneerde zich zo dat Verstappen een beetje naar links moest. Ze vechten samen om de gunstigste slipstream. Er is ruimte genoeg links naast Verstappen, dus Leclerc heeft alle recht om Verstappen naar links proberen te drukken. Wil Verstappen geen lekke band, dan moet ie naar links sturen. Is Verstappen wat minder bangelijk aangelegd, dan stuurt ie rechtdoor. Het mag allemaal.
Schumacher
Dat recht heeft hij helemaal niet, want hij reed tegen hem aan. En wat klets je over ruimte aan de linkerkant. Leclerc had aan de rechterkant veel meer ruimte. Als Verstappen dus naar rechts had gestuurd, om Leclerc naar rechts te duwen, was dat in jouw beleving toegestaan? Het gebeurt niet vaak dat ik zoveel onzin lees.
Alien81
Nog steeds verbaasd over de tactische beslissing van RB m.b.t. de laatste pitstop tijdens de safetycar Op soft was Verstappen gewoon P3 geeindigd. Nog 15 races te gaan en er kan nog van alles gebeuren. Een geplofte Merc PU zie je niet vaak..