Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden
Australië

Australië

China

China

Japan

Japan

Bahrein

Bahrein

Saoedi-Arabië

Saoedi-Arabië

Miami

Miami

Emilia-Romagna

Emilia-Romagna

Monaco

Monaco

Spanje

Spanje

Canada

Canada

Oostenrijk

Oostenrijk

Groot-Brittannië

Groot-Brittannië

België

België

Hongarije

Hongarije

Nederland GP Nederland

Start race
22 d 11:39:45
Kwali. Kwalificatie
Race Race
Italië

Italië

Azerbeidzjan

Azerbeidzjan

Singapore

Singapore

Verenigde Staten

Verenigde Staten

Mexico

Mexico

Brazilië

Brazilië

Las Vegas

Las Vegas

Qatar

Qatar

Abu Dhabi

Abu Dhabi

De ideale strategie voor de GP van Italië volgens Pirelli

Als om 15:00 uur de Grand Prix van Italië van start gaat, is de opdracht voor Max Verstappen eigenlijk heel simpel. De nadruk ligt op de start van de race.

Eigenlijk is de opdracht voor Max Verstappen en Red Bull vanmiddag om 15:00 uur als de Grand Prix van italië van start gaat heel simpel: behoud de leiding in die eerste ronde. Een fout zoals Lewis Hamilton die gisteren maakte bij de start, kan kostbare gevolgen hebben, daar kan de Brit in dienst van Mercedes over meepraten. Als Verstappen namelijk de leiding behoudt, dan heeft hij een tweetal voordelen. Ten eerste is inhalen zeer lastig, dus track position is key , wat vandaag de dag een populaire leus is in de Formule 1. Ten tweede kan McLaren dan als buffer dienen naar Hamilton, zij het met één of twee auto's. Van die McLarens zei Verstappen zelf al dat die niet het tempo hebben om Verstappen te volgen. En als zij Hamilton lange tijd achter zich kunnen houden, en gisteren slaagde Lando Norris daar meer dan prima in, kan Verstappen een goede buffer opbouwen.

Die buffer zal hij nodig hebben om te verdedigen tegen een mogelijke undercut van Hamilton. Volgens Pirelli heeft Mercedes daar maar één kans voor, want men gaat uit van een eenstopper. Starten op medium banden, om vervolgens te wisselen naar zacht rubber, is in theorie het snelste, maar een variant daarop waarbij de medium en de harde banden worden aangesproken, behoort ook tot de mogelijkheden. Helmut Marko hintte voor Verstappen naar dat laatste, want met de zachte banden lag volgens de Oostenrijker het gevaar van graining te veel op de loer. Nieuwe softs heeft Verstappen dan ook niet, waar Hamilton bijvoorbeeld nog over twee nieuwe sets beschikt, zoals het overzicht hieronder laat zien. Die kunnen hem helpen als in de slotfase van de race een gooi naar de snelste raceronden kan lonen. Volgens Pirelli is een tweestopper in alle gevallen sowieso fors langzamer. Verwonderlijk is dat niet, want nergens anders passeert de concurrentie met zo'n hoge snelheid de pitstraat, waardoor het verlies relatief groter is dan op andere circuits.

x
Hamilton Geeft duidelijkheid na mysterieuze aankondiging