Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden
Australië

Australië

China

China

Japan

Japan

Bahrein

Bahrein

Saoedi-Arabië

Saoedi-Arabië

Miami

Miami

Emilia-Romagna

Emilia-Romagna

Monaco

Monaco

Spanje

Spanje

Canada

Canada

Oostenrijk

Oostenrijk

Groot-Brittannië

Groot-Brittannië

België

België

Hongarije GP Hongarije

Start race
00 d 00:00:00
1 NOR LAP 70
2 PIA +0.698
3 RUS +21.916
Nederland

Nederland

Italië

Italië

Azerbeidzjan

Azerbeidzjan

Singapore

Singapore

Verenigde Staten

Verenigde Staten

Mexico

Mexico

Brazilië

Brazilië

Las Vegas

Las Vegas

Qatar

Qatar

Abu Dhabi

Abu Dhabi

Formule 1 en FIA overwegen radicale oplossing voor regenraces

De Formule 1 en de FIA denken diep na over hoe men de problemen die bij regenraces komen kijken op kunnen lossen. Daarbij wordt een wel heel radicale oplossing geopperd.

Fans kijken vaak watertandend uit naar regenraces, maar anno 2022 komen ze vervolgens regelmatig van een koude kermis thuis. Regelmatig wacht men met racen omdat het te nat zou zijn. De hoeveelheid water is daarbij niet eens altijd het grootste probleem. Door de nieuwe generatie Formule 1-bolides wordt veel meer spray opgeworpen, waardoor het zicht aanzienlijk verslechterd wordt. Formule 1-coureurs deden daar herhaaldelijk hun beklag over en de Formule 1 overweegt nu een oplossing voor dat probleem. De beoogde oplossing mag drastisch genoemd worden en menigeen zal misschien zeggen dat het indruist tegen het DNA van de Formule 1. We lichten deze passage uit het document dat de FIA publiceerde naar aanleiding van de bijeenkomst va de F1 Commissie. Coureurs spraken over verminderde zichtbaarheid in het geval van extreme regenval, wat bepalend is voor het wel of niet van start laten gaan van een race. Daarom doet de FIA onderzoek naar een pakket aan (standaard)onderdelen om de hoeveelheid spray te verminderen. Die studie richt zich op de volgende zaken: Het vaststellen van een standaard bodykit, bedoeld om spray te verminderen door wielkasten. Het doorgronden van de bijdrage van de nieuwe vloeren van de auto's aan de hoeveelheid spray. Het erop toezien dat de nieuwe wielkasten geen extra hinder veroorzaken tijdens pitstops. Het onderzoeken van aanvullende maatregelen, zoals bijvoorbeeld het installeren van meer regenlampen op de bolides. De mogelijkheid om de wielkasten enkel en alleen te installeren vlak voor een race of tijdens een code rood vanwege extreem natte omstandigheden. De F1 Commissie heeft volgens het schrijven al een eerste concept onder ogen gekregen en op basis daarvan zal men de geopperde oplossing verder evalueren.

x
Opgelost? Red Bull achterhaalt probleem Verstappen in Hongarije