Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden
Australië

Australië

China

China

Japan

Japan

Bahrein

Bahrein

Saoedi-Arabië

Saoedi-Arabië

Miami

Miami

Emilia-Romagna

Emilia-Romagna

Monaco

Monaco

Spanje

Spanje

Canada

Canada

Oostenrijk

Oostenrijk

Groot-Brittannië

Groot-Brittannië

België GP België

Start race
02 d 11:29:04
Kwali. Kwalificatie
Race Race
Hongarije

Hongarije

Nederland

Nederland

Italië

Italië

Azerbeidzjan

Azerbeidzjan

Singapore

Singapore

Verenigde Staten

Verenigde Staten

Mexico

Mexico

Brazilië

Brazilië

Las Vegas

Las Vegas

Qatar

Qatar

Abu Dhabi

Abu Dhabi

Lewis Hamilton

Hamilton baalt als een stekker: "Kon daarna niet veel meer"

Lewis Hamilton voelde zich in eerste instantie goed in Monaco, maar kon niet profiteren van dat gevoel. Hij eindigde de race uiteindelijk als vijfde, maar is niet helemaal tevreden.

Hamilton Monaco Race
Artikel
Naar nieuwsoverzicht © XPBimages

De Grand Prix van Monaco was niet bepaald het weekend van Lewis Hamilton. De Ferrari-coureur kreeg op de zaterdag al een gridstraf van drie plaatsen voor het hinderen van Max Verstappen tijdens de kwalificatie en moest zo vanaf de zevende positie starten. Dat zou uiteindelijk roet in het eten gaan gooien tijdens zijn race, want hij was daarna niet echt meer in staat om nog hoge ogen te gooien.  

Hamilton kijkt dan ook met gemengde gevoelens terug op de race, zo legt hij uit tegenover onder meer RacingNews365. "Nou ja, ik heb wel wat plaatsen gewonnen. Dat was het positieve, maar verder was het gewoon ontzettend frustrerend dat ik na die penalty niet echt veel meer kon. Ik kan niet echt iets zeggen over de race van anderen, maar voor mij maakten die verplichte twee pitstops niet echt verschil. Ik kan me voorstellen dat het beter was voor de race, omdat iedereen voorheen gewoon zou stoppen en daarna voor eeuwig door zou rijden, dus dat zal wel de reden zijn geweest voor die regel." 

"Vorige week (Imola, red.) was goed, maar deze week was niet echt top, zoals je wel kon zien. Wat performance betreft... Kwalificeren als vierde was niet slecht, maar ik hoop gewoon op een betere race volgend weekend." 

Tot slot gaat de zevenvoudig wereldkampioen nog kort in op de nieuwe regel omtrent de verplichte pitstops. "Ze moeten dit zeker blijven proberen. Ik zal de raceverslagen later vast nog lezen, maar het was vast een leuke race. Het voelde wel echt hetzelfde als voorgaande keren, want het is een lastige baan waar je niet echt in kan halen. Maar het blijft een mooi spektakel op een mooie locatie, dus om hier een rondje te mogen rijden is geweldig. Vrijdagen en zaterdagen zijn hier fantastisch, en de zondag is dan de dag waarop het wat rustiger is!"

Bij winst van Verstappen, Norris, Piastri of een andere favoriet in België, pak je bij Unibet liefst 50 keer jouw inzet!

Voorwaarden van toepassing, alleen geldig voor spelers van 24 jaar en ouder. Wat kost gokken jou? Stop op tijd 18+.

Win 50 keer jouw inzet!

Praat mee!

  1. https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/avatars_numbers/avatars_numbers_2024_lh.png

    JackieStewart

    Zolang de f1 het formaat van een jaren 60 muscle car hebben wordt racen in Monaco niks. Ik heb een beter voorstel om er een echte roulette van te maken. Trainen op vrijdag, 2 vrije om 09:00 en 12:00 zodat er nog tijd is om te repareren. 16:00 kwalificatie. Dan inpakken en wegwezen want in die startvolgorde en afstelling op zondag racen op de Nordschleife. Aansluitend “Grill met Kartoffelsalat en Bier”. Lederhose verplicht..

  2. https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/avatars_profiles/avatars_profiles_2024_ls.png

    Motorhead

    Ah zijn drankje is uitgewerkt snapte er al niets van dat hij Monaco een geweldige achtbaan vond. Gauw schrappen van de kalender of de baan aanpassen. Enkel de verplichte pitstops daar ben ik groot voorstander van. Je zag hoe iedereen over elkaar heen buitelde om de juiste strategie te kiezen. Met een baan waar je wel in kunt halen zal dit zeer zeker een succes zijn. Eindelijk wat spanning en strategie in de race.👍

    Dit bericht is aangepast op:

  3. https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/default.png

    TK87

    Ik snap dat Lewis baalt als een stekker. Waar die het de afgelopen jaren in de kwalificaties moest afleggen en vervolgens in de races nog behoorlijk presteerde tov Russel, krijgt hij nu in de kwalificaties en in de races een flinke draai om de oren van zijn teamgenoot. Het gejubel van afgelopen week was pure scorebord journalistiek. Leclerc was ook in Imola zonder VSC en SC ver voor hem geëindigd.

  4. https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/avatars_profiles/avatars_profiles_2024_yt.png

    S800S2000nsx

    Waar je niet echt kunt inhalen????? Hoeveel seconden zat hij achter Verstappen 🤣🤣🤣🤣, is die nu echt zo simpel?

  5. https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/avatars_numbers/avatars_numbers_2024_mv.png

    Regenracer

    Inderdaad , je kunt niet veel meer, ik snap ook niet dat hij niet op zijn hoogtij dagen stopt als een Super Star , nu gaat dat als een nachtkaars uit.

  6. https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/default.png

    SaskiaBroem

    Wanneer gaat Ferrari inzien dat ze een kat in de zak gekocht hebben.

x
Verstappen Russell bevestigt opnieuw gesprekken tussen Mercedes en Verstappen