Kippenvel: Daytona-leiders imiteren Schumacher en Hakkinen in adembenemend gevecht
De 24 uur van Daytona werd uiteindelijk een prooi voor Porsche, maar met nog een uur te gaan zag de auto met #7 de Cadillac met #31 nog op spectaculaire wijze langszij komen. De manier waarop zal menig F1-fan doen terugdenken aan de GP van België in 2000.
Praat mee!
Kopp
Supersaai, gewoon een backmarker of eigenlijk nog minder dan dat. En Nasr toont aan dat hij het F1 nivo inderdaad niet aankan met hoe hij zich verremt als een complete amateur.
flac
Wat jammer toch eigenlijk dat de LMP2 vrijwel gaat verdwijnen. Kwa uitsraling helemaal wat racen moet zijn, compact, snel en wendbaar. Helemaal als je het met de Hypercar vergelijkt. Dan is ook het vermogen van de LMP2 drastisch terug geschroefd om de Hypercar maar de snelste te laten zijn. LMP2 begon met 1000pk en zit nu ruim onder de 600pk. Waarom wordt zo'n platform niet ingezet voor ontwikkeling. Houd alles als het nu is (ok, er mag wat gewicht af) behalve de motor. Ga daar ontwikkelen. Reduceer ieder jaar het verbruik met x%. Of bouw ze om naar waterstof en laat daarmee zien dat de batterij niet de juiste weg is. Wat is de vooruitgang bij de elektrische auto als die alleen maar zwaarder is en meer energie verbruikt? De werkelijke (groene) winst zit in gewichtsreductie en echt schone brandstof.
Praat mee!
Kopp
Supersaai, gewoon een backmarker of eigenlijk nog minder dan dat. En Nasr toont aan dat hij het F1 nivo inderdaad niet aankan met hoe hij zich verremt als een complete amateur.
flac
Wat jammer toch eigenlijk dat de LMP2 vrijwel gaat verdwijnen. Kwa uitsraling helemaal wat racen moet zijn, compact, snel en wendbaar. Helemaal als je het met de Hypercar vergelijkt. Dan is ook het vermogen van de LMP2 drastisch terug geschroefd om de Hypercar maar de snelste te laten zijn. LMP2 begon met 1000pk en zit nu ruim onder de 600pk. Waarom wordt zo'n platform niet ingezet voor ontwikkeling. Houd alles als het nu is (ok, er mag wat gewicht af) behalve de motor. Ga daar ontwikkelen. Reduceer ieder jaar het verbruik met x%. Of bouw ze om naar waterstof en laat daarmee zien dat de batterij niet de juiste weg is. Wat is de vooruitgang bij de elektrische auto als die alleen maar zwaarder is en meer energie verbruikt? De werkelijke (groene) winst zit in gewichtsreductie en echt schone brandstof.