Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden
Australië

Australië

China

China

Japan

Japan

Bahrein

Bahrein

Saoedi-Arabië

Saoedi-Arabië

Miami

Miami

Emilia-Romagna

Emilia-Romagna

Monaco

Monaco

Spanje

Spanje

Canada

Canada

Oostenrijk

Oostenrijk

Groot-Brittannië

Groot-Brittannië

België GP België

Start race
03 d 20:51:32
Kwali. Kwalificatie
Race Race
Hongarije

Hongarije

Nederland

Nederland

Italië

Italië

Azerbeidzjan

Azerbeidzjan

Singapore

Singapore

Verenigde Staten

Verenigde Staten

Mexico

Mexico

Brazilië

Brazilië

Las Vegas

Las Vegas

Qatar

Qatar

Abu Dhabi

Abu Dhabi

McLaren

McLaren keihard voor zichzelf na probleem Norris: "Onacceptabel"

McLaren pakte op dominante wijze de overwinning én tweede plek in China, maar van een leien dakje ging het niet. Teambaas Andrea Stella trekt dan ook een glasheldere conclusie: dit mag niet nog een keer zo gebeuren.

Norris China race
Artikel
Naar nieuwsoverzicht © XPBimages

McLaren was tijdens de Grand Prix van China op weg naar een 1-2'tje, op vrij dominante wijze en zonder al te veel moeilijkheden. Toch kwam daar in de slotfase van de race ineens verandering in, want Lando Norris kreeg te maken met remproblemen. Dat maakte het een stuk lastiger om de auto te besturen en zo kwam de P2 van de Brit in gevaar. Uiteindelijk kwam hij wel als tweede over de streep, maar was het gat met de nummer drie, George Russell, een stuk kleiner dan gehoopt. 

Teambaas Andrea Stella laat tegenover onder meer RacingNews365 weten blij te zijn met het resultaat, maar niet zozeer met het verloop van de race. "Ik ben blij met de één-twee, maar we zaten wel gespannen aan de pitmuur! Ik denk dat dat wel voor het hele team geldt en ook voor de fans, want we hadden natuurlijk een probleem aan de auto van Lando. Het rempedaal werkte niet en dat probleem moesten we in de laatste twintig ronden managen. Lando en het team hebben het in dat opzicht heel goed gedaan door voortdurend in contact te blijven en te overleggen over eventuele aanpassingen aan zijn rijstijl." 

De Italiaan steekt verder ook niet onder stoelen of banken dat problemen als deze in de toekomst koste wat kost voorkomen moeten worden. "Maar dat probleem bleef maar erger worden gaandeweg de race en bracht zelfs ons resultaat nog in gevaar, wat natuurlijk onacceptabel is vanuit een betrouwbaarheidsoogpunt. Het moet dus beter en dit zal één van de zaken zijn die we nog eens benadrukken tegenover het hele team, al hebben zij wel op ontzettend hoog niveau gewerkt. Maar we kunnen dit soort problemen simpelweg niet gebruiken als het onze resultaten zo op het spel zet." 

Ook interessant:

Max Verstappen en Red Bull beginnen aan een cruciale week. Er is een spoedvergadering ingelast om te bespreken hoe de kloof met McLaren gedicht kan worden. Joris Mosterdijk, Ruud Dimmers en Rudy van Buren bespreken dat én de Grand Prix van China in een gloednieuwe RacingNews365 Formule 1-podcast!

Praat mee!

  1. https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/default.png

    Sissy10.

    Zoals ik norris zondag zag,lijkt hij de spirit mclaren even kwijt te zijn. Ik vermoed dat hij te horen heeft gekregen dat oscar voortaan ook mag strijden voor de titel. En lando dus niet meer voor hoeft te laten gaan. Ik zie zelf in oscar inderdaad meer potentie voor de titel dan van lando . Maar natuurlijk hoop ik zelf op Max of Charles.

  2. https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/avatars_helmets/avatars_helmets_2024_mv.png

    Nick Molendijk

    Pfff 2 jaar terug nog rijdend in de achterhoede en nu ineens het grote topteam spelen.. Misschien eerst een heel seizoen niet van die domme strategische blunders maken, dan komen termen als onacceptabel wat beter uit de verf..

    • https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/default.png

      R555TNT

      Is een leer proces voor iedereen voordat ze kampioen werden. RedBull, Mercedes, periode van Ferrari voor Schumacher. Misschien toch even de geschiedenis van McLaren doornemen, je klinkt als een newbie, of iemand die er geen verstand van heeft.

      Dit bericht is aangepast op:

      • https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/avatars_helmets/avatars_helmets_2024_mv.png

        Nick Molendijk

        McLaren mag dan ooit een topteam geweest zijn, dat was niet met de groep mensen die er nu werken. 2 seizoenen geleden waren ze niet vooruit te branden en vorig seizoen had Norris misschien wel kampioen moeten worden zonder alle strategische miskleunen. Ik begrijp dat het een leerproces is, maar dan hoef je niet gelijk zo hoog van de toren te blazen. Laat gewoon op de baan zien dat je veruit de snelste bent en scoor dit seizoen een dubbel kampioenschap. Als de verhoudingen blijven zoals ze zijn, moeten ze dat eigenlijk vrij makkelijk voor elkaar kunnen krijgen.

  3. https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/default.png

    Josh60

    Ik vind toch gek dat iemand met wat schade aan de auto wel naar binnen moet komen en iemand zonder remmen gewoon door mag rijden. Heel typisch

    • https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/default.png

      R555TNT

      Hij had nooit geen remmen. Anders had hij niet rond kunnen gaan. Hij had altijd wel wat rem vermogen, alleen verminderd en op het laatst echt veel minder.

  4. https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/default.png

    van de kampong

    Team heeft duidelijk toegegeven dat er problemen waren met het remsysteem. Vind het erg geknoopt dat de fia niet heeft ingegrepen . En met een kapotte wing endplate moet je wel naar binnen . Stel dat die remmen het op het lange stuk zouden begeven . Vind ik erger dan een loshangende stukje carbon.

    Dit bericht is aangepast op:

x
Verstappen Red Bull-coureur wijdt eerste woorden aan nieuwe Red Bull-teambaas