McLaren was tijdens de Grand Prix van China op weg naar een 1-2'tje, op vrij dominante wijze en zonder al te veel moeilijkheden. Toch kwam daar in de slotfase van de race ineens verandering in, want Lando Norris kreeg te maken met remproblemen. Dat maakte het een stuk lastiger om de auto te besturen en zo kwam de P2 van de Brit in gevaar. Uiteindelijk kwam hij wel als tweede over de streep, maar was het gat met de nummer drie, George Russell, een stuk kleiner dan gehoopt.
Teambaas Andrea Stella laat tegenover onder meer RacingNews365 weten blij te zijn met het resultaat, maar niet zozeer met het verloop van de race. "Ik ben blij met de één-twee, maar we zaten wel gespannen aan de pitmuur! Ik denk dat dat wel voor het hele team geldt en ook voor de fans, want we hadden natuurlijk een probleem aan de auto van Lando. Het rempedaal werkte niet en dat probleem moesten we in de laatste twintig ronden managen. Lando en het team hebben het in dat opzicht heel goed gedaan door voortdurend in contact te blijven en te overleggen over eventuele aanpassingen aan zijn rijstijl."
De Italiaan steekt verder ook niet onder stoelen of banken dat problemen als deze in de toekomst koste wat kost voorkomen moeten worden. "Maar dat probleem bleef maar erger worden gaandeweg de race en bracht zelfs ons resultaat nog in gevaar, wat natuurlijk onacceptabel is vanuit een betrouwbaarheidsoogpunt. Het moet dus beter en dit zal één van de zaken zijn die we nog eens benadrukken tegenover het hele team, al hebben zij wel op ontzettend hoog niveau gewerkt. Maar we kunnen dit soort problemen simpelweg niet gebruiken als het onze resultaten zo op het spel zet."
Ook interessant:
Max Verstappen en Red Bull beginnen aan een cruciale week. Er is een spoedvergadering ingelast om te bespreken hoe de kloof met McLaren gedicht kan worden. Joris Mosterdijk, Ruud Dimmers en Rudy van Buren bespreken dat én de Grand Prix van China in een gloednieuwe RacingNews365 Formule 1-podcast!
Meest gelezen
In dit artikel
Praat mee!
Sissy10.
Zoals ik norris zondag zag,lijkt hij de spirit mclaren even kwijt te zijn. Ik vermoed dat hij te horen heeft gekregen dat oscar voortaan ook mag strijden voor de titel. En lando dus niet meer voor hoeft te laten gaan. Ik zie zelf in oscar inderdaad meer potentie voor de titel dan van lando . Maar natuurlijk hoop ik zelf op Max of Charles.
Nick Molendijk
Pfff 2 jaar terug nog rijdend in de achterhoede en nu ineens het grote topteam spelen.. Misschien eerst een heel seizoen niet van die domme strategische blunders maken, dan komen termen als onacceptabel wat beter uit de verf..
R555TNT
Is een leer proces voor iedereen voordat ze kampioen werden. RedBull, Mercedes, periode van Ferrari voor Schumacher. Misschien toch even de geschiedenis van McLaren doornemen, je klinkt als een newbie, of iemand die er geen verstand van heeft.
Dit bericht is aangepast op:
Nick Molendijk
McLaren mag dan ooit een topteam geweest zijn, dat was niet met de groep mensen die er nu werken. 2 seizoenen geleden waren ze niet vooruit te branden en vorig seizoen had Norris misschien wel kampioen moeten worden zonder alle strategische miskleunen. Ik begrijp dat het een leerproces is, maar dan hoef je niet gelijk zo hoog van de toren te blazen. Laat gewoon op de baan zien dat je veruit de snelste bent en scoor dit seizoen een dubbel kampioenschap. Als de verhoudingen blijven zoals ze zijn, moeten ze dat eigenlijk vrij makkelijk voor elkaar kunnen krijgen.
Josh60
Ik vind toch gek dat iemand met wat schade aan de auto wel naar binnen moet komen en iemand zonder remmen gewoon door mag rijden. Heel typisch
R555TNT
Hij had nooit geen remmen. Anders had hij niet rond kunnen gaan. Hij had altijd wel wat rem vermogen, alleen verminderd en op het laatst echt veel minder.
van de kampong
Team heeft duidelijk toegegeven dat er problemen waren met het remsysteem. Vind het erg geknoopt dat de fia niet heeft ingegrepen . En met een kapotte wing endplate moet je wel naar binnen . Stel dat die remmen het op het lange stuk zouden begeven . Vind ik erger dan een loshangende stukje carbon.
Dit bericht is aangepast op: