De Grand Prix van Italië was misschien wel het dieptepunt van het seizoen voor Red Bull Racing. Max Verstappen en Sergio Perez kwamen geen moment in de buurt van de concurrentie en moesten uiteindelijk tevreden zijn met respectievelijk de zesde en achtste plaats. De concurrentie wist wel opnieuw dik te scoren, waardoor de voorsprong in beide kampioenschappen opnieuw is geslonken.
De paniek lijkt dan ook toe te nemen bij Red Bull, want ook bij het team zelf lijken er vraagtekens te zijn over de problemen. Ook voormalig F1-coureur, en hedendaags analist, Martin Brundle snapt niets van de vormcrisis van Red Bull. De Brit verwijst in zijn wekelijkse column bij Sky Sports vooral naar het feit dat het team uit Milton Keynes vorig jaar nog oppermachtig wist te winnen in Italië.
"Red Bull liet Verstappen en Sergio Perez op harde banden starten als een soort alternatieve strategie vanwege hun relatief lage startposities," zo begint Brundle. "Met de koplopers die de wielen en banden van elkaar af raceten, leek dit een slimme keuze, vooral bij gebrek aan een safety car. Maar een paar slordige pitstops en daarna een relatief slecht tempo én de keuze voor een strategie met twee stops, zou Red Bull naar de zesde en achtste plaats verwijzen."
Brundle plaatst dan ook vraagtekens bij het plotselinge verval bij Red Bull: "Max zou de auto na de race een 'monster' noemen en het lijkt allemaal te vreemd. Ze domineerden aan het begin van het seizoen en vorig jaar in Monza won Max zijn 10e race op een rij. Dit jaar finishte hij 38 seconden achter de winnaar."
Ook interessant:
Red Bull werkte een dramatische Grand Prix van Italië af, met felle kritiek van Max Verstappen tot gevolg. Maar wat is er toch allemaal aan de hand bij de renstal uit Milton Keynes? Tom Coronel, Ruud Dimmers en Joris Mosterdijk bespreken het in een kakelverse RacingNews365 Formule 1-podcast!
Krijg €50 aan speeltegoed voor Unibet Live Casino bij €25 inzet!
Voorwaarden van toepassing, alleen geldig voor nieuwe spelers van 24 jaar en ouder. Wat kost gokken jou? Stop op tijd. 18+
Meest gelezen
In dit artikel
Praat mee!