Aston Martin is inmiddels een ingeburgerder naam als team in de Formule 1. Met het aantrekken van topontwerper Adrian Newey als nieuw technisch kopstuk toont eigenaar Lawrence Stroll zijn daadkracht en laat hij ook het geld rollen. Bij de voorgangers van Aston Martin liep het allemaal wat minder vlot. Racing Point en Force India zoals het team onder meer heette kende wel een hoogtepunt met de GP-zege van Sergio Perez in 2020, maar achter de schermen rommelde het regelmatig.
Zo was het financieel niet altijd makkelijk in het team dat sinds 2008 in de Formule 1 opereert. Otmar Szafnauer maakte het vanaf de eerste rij mee. In 2009 stapte hij in bij het team om er in januari 2022 (toen het alweer Aston Martin heette) pas te vertrekken. Soms was het zelfs zo erg gesteld bij het team, dat salarissen eigenlijk niet betaald konden worden.
In de High Performance-podcast onthult Szafnauer dat hij zelf de portemonnee heeft getrokken om het salaris van al zijn medewerkers te betalen. "Ik heb twee keer de salarissen van de medewerkers betaald. Het ging om miljoenen", zegt Szafnauer nu. "Ik wist dat de salarissen niet betaald zouden worden. En ik weet hoe moeilijk dat is voor mensen. Sommigen leven van salarisstrook naar salarisstrook en dat begrijp ik. We moesten gewoon die salarissen betalen."
Szafnauer hing het destijds niet aan de grote klok dat hij verantwoordelijk was voor het betalen van de salarissen. Dat wilde hij gewoon niet. "Enkele mensen wisten het. Daar gaat het ook niet om."
Wint Max Verstappen of een andere favoriet in Abu Dhabi? Dan betaalt Unibet maar liefst 50 keer jouw inzet uit.
Voorwaarden van toepassing, alleen geldig voor nieuwe spelers van 24 jaar en ouder. Wat kost gokken jou? Stop op tijd. 18+
Meest gelezen
In dit artikel
Praat mee!