De Grand Prix van Qatar bleek niet de race van Carlos Sainz te zijn. De Spanjaard kreeg te maken met een lekke band en zag zo de kans op een podiumplek aan zich voorbij gaan. De Spanjaard probeerde in de slotfase van de race nog voorbij te gaan aan de Alpine van Pierre Gasly, maar dat kreeg hij niet meer voor elkaar. Sainz moest het uiteindelijk doen met P6.
Het grote verhaal voor Sainz in Qatar was dus de lekke band, die ontstond vlak nadat Valtteri Bottas over een spiegel heen reed. Hoe kijkt Ferrari-teambaas Fred Vasseur naar de hele situatie, ook met het oog op de pitstops? "Het plan was om nog later de pits op te zoeken. Maar we kwamen met een auto naar binnen vanwege de lekke band, en met de ander vanwege de safety car. Maar het originele plan was dus om nog later te pitten", aldus Vasseur in gesprek met onder meer RacingNews365.
"Ik denk dat we nog lang kunnen discussiëren of er daarvoor een virtual safety car moest komen, maar het plan was om langer met de banden door te gaan." Als de teambaas van Ferrari op de man af wordt gevraagd of de lekke band van Sainz werd veroorzaakt door bandenslijtage of debris op de baan, geeft de Fransman een open en eerlijk antwoord. "Natuurlijk helpt de bandenslijtage niet mee, maar de reden van de lekke band is de debris."
Ook interessant:
Het Grand Prix-weekend in Qatar stond bol van het spektakel en Max Verstappen was maar weer eens het middelpunt. Hij was furieus na de gridstraf op de zaterdag, maar won met overtuiging de race op de zondag. Tom Coronel, Ruud Dimmers en Joris Mosterdijk spreken zich uit over alles wat er gebeurde in Qatar in een gloednieuwe Formule 1-podcast van RacingNews365!
Krijg €50 aan speeltegoed voor Unibet Live Casino bij €25 inzet!
Voorwaarden van toepassing, alleen geldig voor nieuwe spelers van 24 jaar en ouder. Wat kost gokken jou? Stop op tijd. 18+
Meest gelezen
In dit artikel
Praat mee!