Kijkend naar de RB20, lijkt deze auto de maatstaf van de Formule 1-grid te zijn. Het concept is extreem met een complexe lay-out voor de koeling van de radiateurs. Die onderdelen zijn op de bovenrand van de sidepod geplaatst, terwijl we inmiddels ook weten dat Red Bull over horizontale én verticale inlaten beschikt bij de sidepods. De inlaten zorgen voor de koeling van de turbo en alle elektronica.
Vanuit dit oogpunt is het een heel interessante auto en het laat zien hoe hoofdontwerper Adrian Newey en zijn collega's besloten om het concept van de RB19 door te ontwikkelen met als doel de concurrentie voor te blijven. Het concept van de gloednieuwe RB20 kan niet makkelijk op een andere auto worden geïntegreerd, dus dat betekent dat het dit seizoen voor de concurrentie onmogelijk is om de auto te kopiëren.
Anderen bekeken ook:
Zeropod-concept
Tevens kunnen we al concluderen dat dit een redelijk definitief ontwerp is. Tijdens de wintertests laaide het gerucht op dat Red Bull in Japan een enorme wijziging doorvoert en het zeropod-concept zou gaan toepassen.
Enig scepticisme is wel op zijn plaats als het over dat onderwerp gaat, omdat Red Bull al een extreem concept gebruikt en de enorme complexiteit van het koelsysteem al doorvoerde en liet zien. Het is een auto die we intensief gaan volgen, maar het is niet zeker dat Red Bull dit concept over vier races zal loslaten. Het concept heeft een enorm potentieel en kan zo de rivalen een tijdje op afstand houden.
Wint Verstappen of een andere favoriet in Las Vegas? Dan betaalt Unibet maar liefst 50 keer je inzet uit!
Voorwaarden van toepassing, alleen geldig voor nieuwe spelers van 24 jaar en ouder. Wat kost gokken jou? Stop op tijd. 18+
Win 50x je inzet!Meest gelezen
In dit artikel
Formule 1 wintertest Bahrein 2024 RN365 Nieuwsdossier
Praat mee!