Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden
Australië

Australië

China

China

Japan

Japan

Bahrein

Bahrein

Saoedi-Arabië

Saoedi-Arabië

Miami

Miami

Emilia-Romagna

Emilia-Romagna

Monaco

Monaco

Spanje

Spanje

Canada

Canada

Oostenrijk

Oostenrijk

Groot-Brittannië

Groot-Brittannië

België

België

Hongarije GP Hongarije

Start race
04 d 04:14:36
Kwali. Kwalificatie
Race Race
Nederland

Nederland

Italië

Italië

Azerbeidzjan

Azerbeidzjan

Singapore

Singapore

Verenigde Staten

Verenigde Staten

Mexico

Mexico

Brazilië

Brazilië

Las Vegas

Las Vegas

Qatar

Qatar

Abu Dhabi

Abu Dhabi

Mercedes

Mercedes-kopstuk wil 'dolgraag' de Red Bull-garage bezoeken: "Snappen dat nog niet"

James Allison, de technisch directeur van Mercedes, zou er veel voor over hebben om de nieuwe RB20 van Max Verstappen nader te analyseren. De Zilverpijlen snappen nog niets van het koelsysteem.

Verstappen Bahrain
Artikel
Naar nieuwsoverzicht © Red Bull Content Pool

Meer een revolutie dan een evolutie, zo kan de RB20 van Max Verstappen wel omschreven worden. Red Bull baarde opzien door het concept van de Formule 1-bolide radicaal aan te passen en zo weer een stap te zetten. Want dat de RB20 snel is, daar is iedereen het over eens. James Allison, de technisch directeur van Mercedes, geeft toe dat hij wel een Red Bull-uitnodiging zou willen verkrijgen.

"Ik zou dolgraag uitgenodigd willen worden om een kijkje te nemen in de Red Bull-garage", lacht Allison bij Sky Sports. "Vooral om hun motorkap eraf te halen en onder die 'snorkelachtige' dingen te kijken. Er is daar zeker sprake van een andere aanpak, want de glimp die je ziet van het koelsysteem is zeker niet licht, dus ze doen dat met een reden. Ik zou graag willen weten wat die reden is, maar dat snappen we nog niet."

Verbeteringen

Maar heeft Mercedes ook stappen gezet? "Ik denk dat we de auto grotendeels hebben verbeterd. Het stuiteren is nog steeds een dingetje, maar daar zullen alle teams tegenaan lopen. Dat gaat niet veranderen tot de nieuwe generatie auto's arriveert. We kunnen ons dus nog steeds in het stuiteren verdiepen, om te kijken wat het beste prestatiecompromis is. Gelukkig ondervinden we geen problemen meer van die vreselijke, haperende achterkant, zoals in het verleden."

Red Bull is nog wel de maatstaf, denkt Allison. "Ik denk dat het voor niemand een verrassing is dat Red Bull nog steeds een voorsprong heeft. Maar ik denk ook dat we er nog een goede strijd van zullen maken, en hopelijk kunnen we ons sterk ontwikkelen gedurende het seizoen."

Formule 1 wintertest Bahrein 2024 RN365 Nieuwsdossier

Praat mee!

  1. https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/avatars_profiles/avatars_profiles_2024_mv.png

    Broodkogel

    Vind het heel erg mooi en nederig wat Allison zegt. Het is een beetje het concept wat Mercedes had wat RedBull overgenomen heeft. Mercedes kreeg het concept niet goed aan de gang en bij RedBull lijkt dat wel het geval dan snap ik heel goed dat hij van de mensen binnen RedBull wil leren. Ik vind dat heel mooi als je voor zoiets durft uit te komen. Lijkt me een goeie gast James Allison

    • https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/avatars_profiles/avatars_profiles_2024_mv.png

      Broodkogel

      Misschien heeft ie wel iets te snel bij getekend bedenk ik me net. Als hij had getekend bij RedBull was zijn wens in vervulling gegaan😉

  2. https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/default.png

    Jan van Dijk

    Denk dat ze bij RB in de jaren van de MB dominantie ook graag het party knopje hadden willen bestuderen waarmee ze het motorvermogen tijdelijk op konden krikken waardoor Hamilton er zo goed uitzag.

  3. https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/default.png

    Motorman

    Als MB het niet begrijpt, ben ik bang dat als de kans zich voordoet, de zijkant van de RB open gereden gaat worden.

    • https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/avatars_helmets/avatars_helmets_2024_mv.png

      Beverke

      Aanraken van een achtervleugel is al 50.000 euro boete, wat zal deze actie die jij wil, dan wel niet kosten?

      Dit bericht is aangepast op:

      • https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/default.png

        Motorman

        Ik wil niets op dat gebied, maar bedenk wel dat het niets kost en goedkope informatie oplevert.

    • https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/avatars_helmets/avatars_helmets_2024_mv.png

      TwinN

      @Motorman. Vertel, dit wordt zo vaak geroepen zonder één enkele "serieuze" onderbouwing, dat het zo langzamerhand gewoon lachwekkend overkomt. Je kan anti MB zijn, anti Lewis zijn. Dat kan en dat mag, maar gewoon anderen achterna lullen zonder met bewezen feiten te komen is te gemakkelijk. Dus vertel én dan niet gelijk weer met dat verhaal van Silverstone komen wat dát kent zo langzamerhand iedereen. Dus vertel, wat nog meer, wanneer en waar en met wat voor gevolgen voor Lewis zelf en van degene wiens auto hij bewust beschadigde. 'k Ben benieuwd.

      • https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/default.png

        Motorman

        "met wat voor gevolgen voor Lewis zelf en van degene wiens auto hij bewust beschadigde" Kijk dat bedoel ik nu, zelf heb je blijkbaar ook dat beeld!

x
Breaking Audi presenteert titelsponsor nieuw F1-team 2026