Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden
Lewis Hamilton

Hamilton bereikt nieuw dieptepunt met emotionele evaluatie Ferrari

Het lijkt van kwaad tot erger te gaan met de prestaties van Lewis Hamilton bij Ferrari. Hetzelfde kan worden gezegd van zijn evaluaties, al dan niet ingegeven door emoties in het heetst van de strijd.

Hamilton Qatar
Artikel
Naar nieuwsoverzicht © XPBimages

Lewis Hamilton is er in de sprintrace voor de Formule 1 Grand Prix van Qatar niet in geslaagd zich een weg naar voren te banen. Integendeel. Hij wist de aansluiting met mannen als Lance Stroll niet te behouden.

Dit nadat men er nota bene voor had gekozen de Ferrari qua afstelling om te gooien en daarmee een verplichte start vanuit de pitstraat op de koop toe te nemen. In theorie moest de auto daardoor beter worden, maar de praktijk bleek andere koek.

Na de race meldt Hamilton, die de laatste tijd sowieso niet grossiert in optimistische uitspraken, zich met een nieuw dieptepunt voor wat betreft emotionele evaluaties over de boordradio.

"Ik weet niet hoe we erin geslaagd zijn de auto slechter te maken."

Problemen voor Hamilton én Leclerc

De nuances volgden later toen hij uit de auto was gestapt tegenover Sky Sports F1, al was het nog steeds desillusie wat de klok sloeg: "We zijn vanuit de pitstraat gestart omdat we wat wilden onderzoeken en een aantal wijzigingen wilden doorvoeren. Ze hadden gisteravond een aantal dingen ontdekt in de simulator."

"Dus hebben we die wijzigingen doorgevoerd, maar de auto ging echt de verkeerde kant op en was om de een of andere reden heel erg moeilijk te besturen, voor ons allebei. We hebben gewoon geen stabiliteit. Wat ik daarmee bedoel is dat de achterkant niet goed op de grond blijft, dus hij slipt en stapt veel uit."

"Dan hebben we nog het stuiteren. Als je bochten zoals bocht 10 ingaat, begint het ding te stuiteren en hebben we veel onderstuur halverwege de bocht. Dan draai je aan het stuur en dan breekt hij weer uit en probeer je hem weer onder controle te krijgen. Het verschilt tussen lage, gemiddelde en hoge snelheidsbochten, maar het is een ongelooflijke strijd."

Zet met een druk op de knop de F1-kalender van 2026 in jouw agenda en mis geen seconde van het aankomende F1-seizoen!

Zet de F1-kalender in jouw agenda

Praat mee!

Nooit meer iets van de Formule 1 missen? Dat kan! Zet met een druk op de knop de Formule 1-kalender van 2025 in jouw agenda. Gebruik de button hieronder om hem in de agenda van je smartphone of pc te plaatsen en mis geen seconde van het nieuwe seizoen!

+ Toevoegen aan agenda + Toevoegen aan agenda

We hebben ook een versie met alleen de race en kwalificatie.
klik hier voor deze versie en meer uitleg.

x
Horror-Max Verstappen lacht om horroropmerking Brown: "Hij kan me Chucky noemen!"