Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden
Australië

Australië

China

China

Japan

Japan

Bahrein

Bahrein

Saoedi-Arabië

Saoedi-Arabië

Miami

Miami

Emilia-Romagna

Emilia-Romagna

Monaco

Monaco

Spanje

Spanje

Canada

Canada

Oostenrijk

Oostenrijk

Groot-Brittannië

Groot-Brittannië

België GP België

Start race
00 d 00:00:00
1 NOR LAP 1
2 PIA
3 LEC
Hongarije

Hongarije

Nederland

Nederland

Italië

Italië

Azerbeidzjan

Azerbeidzjan

Singapore

Singapore

Verenigde Staten

Verenigde Staten

Mexico

Mexico

Brazilië

Brazilië

Las Vegas

Las Vegas

Qatar

Qatar

Abu Dhabi

Abu Dhabi

Mercedes

Mercedes baalt van crash Antonelli: "We gaan met hem praten"

Andrea Kimi Antonelli maakte zijn Formule 1-debuut voor Mercedes tijdens de eerste vrije training in Italië, maar crashte al vroeg. Mercedes baalt van het incident en gaat met de Italiaan praten over de opbouw van een sessie.

Antonelli FP1 Italy
Artikel
Naar nieuwsoverzicht © XPBimages

Er werd al een tijdje naar uitgekeken: het Formule 1-debuut van Andrea Kimi Antonelli. De Italiaan mocht op Monza een vrije training afwerken voor Mercedes, maar dat liep op een drama uit. Antonelli crashte hard na een fout in de Parabolica, waardoor zijn sessie al vroeg ten einde kwam. Andrew Shovlin, track engineering director van Mercedes, blikt terug op het incident én kondigt aan dat Antonelli dit seizoen nog een nieuwe kans krijgt.

"Zeker, want volgens de reglementen moeten onze coureurs allebei hun stoeltje afstaan voor een vrije training", stelt Shovlin. "Kimi is volgend jaar onze coureur, dus we gaan hem natuurlijk gebruiken. Het is duidelijk dat hij minder kilometers heeft afgewerkt dan we hadden gehoopt, maar Kimi heeft in oudere auto's wel al ervaring opgedaan, ook met verschillende banden op verschillende circuits."

Mercedes baalde wel van de crash, stelt Shovlin: "Het was jammer dat hij crashte in de Parabolica. Het tempo was zeer goed, maar we gaan met hem praten over de manier waarop je een raceweekend dient te benaderen in de toekomst. Het gaat dan ook over voorzichtig opbouwen. We kijken ernaar uit om hem weer in de auto te zien. Er komen echter veel sprintraces aan. Dan wil je niet dat je coureur zijn enige vrije training mist, dus de keuze (voor een sessie red.) is beperkt. Maar hij keert zeker terug in de auto."

Praat mee!

  1. https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/avatars_profiles/avatars_profiles_2024_yt.png

    ArribaAndale

    Tsja veel ogen op hem gericht, in zijn thuisland, verwachtingen zijn erg hoog gezien op zijn leeftijd en pas verkregen plek in de absolute hoofdmacht van Mercedes en is al veel te veel bejubeld om zijn talenten. Mag je hem dan zoiets kwalijk nemen? Denk dat niemand hem nu meer hoeft uit te leggen dat hij een vrije training rustiger moet opbouwen.

  2. https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/avatars_helmets/avatars_helmets_2024_mv.png

    LikkieNauda

    Lijkt me toch dat ze dat al voor de training in Monza hadden moeten doen. Dan neem je toch vooraf al een plan door. Vooral met een volledig groene baan met nieuw asfalt is het dan voor een rookie als Antonelli rustig aan beginnen en langzaam de snelheid rondje voor rondje opvoeren om dan aan het eind eens voor wat snelle rondjes te gaan op een nieuwe zachte band.

x
Live Race Formule 1 GP België 2025