Het was opmerkelijk nieuws vorige week. Lewis Hamilton zou geïnformeerd hebben naar een zitje bij Red Bull. Of was het nu Red Bull dat informeerde naar de mogelijke komst van de zevenvoudig wereldkampioen? Het hield in ieder geval de gemoederen flink bezig in de F1-wereld. Een team met Max Verstappen én Lewis Hamilton, is dat een vloek of een zegen? Volgens de Nederlandse fans dat eerste. Ruim 5000 stemmers (bijna 75 procent) vinden het een slecht idee en denken dat het nooit goed komt met die twee in een team.
Straf voor Perez
Sergio Perez kreeg tijdens de GP van Abu Dhabi een tijdstraf van vijf seconden, omdat hij Lando Norris raakte in de slotfase van de race. Een straf die veel invloed had. Niet zozeer voor Perez en Norris, wel voor de strijd tussen Ferrari en Mercedes. Perez reed naar plek twee, werd door de tijdstraf teruggezet naar P4 en Mercedes behield (omdat George Russell P3 opeiste) de tweede plek in de constructeurskampioenschap. Maar was die bepalende straf voor Perez nu terecht? 9000 stemmers (57 procent) vonden de straf terecht. Veel mensen zeggen dus ook dat Norris wat voorzichtiger had moeten zijn.
Ophouden Russell
Charles Leclerc liet tijdens de GP van Abu Dhabi Perez voorbijgaan. De Mexicaan naar P2. Zou de Ferrari-rijder de achter hem rijdende George Russell genoeg ophouden (lees meer dan vijf seconden), dan zou Leclerc als tweede finishen, Perez als derde en voor Russell restte dan P4. Mercedes zou dus drie punten minder pakken, waarmee beide teams gelijk zouden zijn geëindigd in de constructeursstand. Door de zege van Carlos Sainz in Singapore zou Ferrari dan als tweede zijn geëindigd. Het lukte Leclerc uiteindelijk niet, maar was zijn actie geoorloofd? Bijna 2400 stemmers (88 procent) vinden van wel.
Gezondheid werknemers
De afgelopen week werd er volop geklaagd over het immense reizen in de Formule 1, het tijdsverschil dat iedereen moet ondergaan en de gevolgen voor de gezondheid. Want werd er de ene week nog in Las Vegas geracet, enkele dagen later moest iedereen alweer in Abu Dhabi zijn. Een tijdsverschil van 12 uur en ook nog eens totaal andere weersomstandigheden. In de slotfase van een lang seizoen niet bevorderlijk, zou je zeggen. 2800 stemmers (ruim 90 procent) vinden dat het Formule 1-schema ongezond is. Zou er volgend jaar verandering in komen?
Meest gelezen
In dit artikel
Praat mee!
De_F1_ontkenner
Nederlandse fans? Beter noem je het de RN365 F1 fans. Je spreekt nu namens alles fans. Het gaat over 7xxx man ipv alle. Hoeveel Nederlandse unieke accounts staan er geregistreerd op rn365? Dat zou ik wel eens willen zien hoeveel % het werkelijk is ipv al die scheve cijfers
Dit bericht is aangepast op:
KreezieKeesie
Voor een statistisch betrouwbare enquete hoef je maar 5 - 10% van de totale groep te bevragen om een representatieve uitslag te krijgen. Deze 7000 spreken dus voor 70000 - 140000 fans. Niet zo heel scheef dus lijkt me.
LaNdO
Maar allemaal Nederlandse fans? Eerder Nederlandstalige fans ...
S800S2000nsx
@lando Er staat duidelijk, vroegen aan Nederlandse fans, ik veronderstel dat rn365 dit wel ziet aan hun emailadres....
KreezieKeesie
Voor een statistisch betrouwbare enquete hoef je maar 5 - 10% van de totale groep te bevragen om een representatieve uitslag te krijgen. Deze 7000 spreken dus voor 70000 - 140000 fans. Niet zo heel scheef dus lijkt me.
KreezieKeesie
Deze moest dus onder De_F1_ontkenner, maar kan hem niet weghalen hier.
ruudje#66491
Nou ik ben van mening dat als de kalender logischer ingedeeld word is er niets aan de hand. Ze krijgen tenslotte een riant salaris. En die 2 in 1 team nee. Maar 1 race in dezelfde auto lijkt me goed👌🏻
Hennie-1965
Kan me wel vinden in een paar van je opmerkingen, maar die dooddoener van dat ze ervoor riant betaald worden had je beter achterwege kunnen laten. Max heeft duidelijk en meerdere keren gezegd dat het voor hem zelf niet zo'n probleem zou zijn, maar er komt veel meer bij kijken, de monteurs, ingenieurs en de rest van het vaste personeel op locatie en op de fabriek zijn overwerkt en doodmoe na een weekend en die weekeindes duren niet 2 dagen, 2 tot 3 dagen voor de 1e training zijn die mensen al volop bezig om alles klaar te maken voordat de coureur komt en na de race moet alles weer ingepakt en verscheept worden naar de volgende locatie, duurt ook 2 - 3 dagen, dus op z'n best is een race weekend voor die mensen een volledige werk week met extreme uren. Hiervoor zou makkelijk een oplossing voor gevonden kunnen worden, een 2e ploeg die een vast deel zou doen zoals het opbouwen en afbreken van de hospitality unit en de pitbox. Maar door de Budget Cap is dit onmogelijk gemaakt omdat die personeel kosten onder de BC vallen en dan dus ten koste zou gaan van andere meer belangrijke zaken. Dat de kalender beter ingedeeld kan/moet worden ben ik met je eens, maar ik heb zo het vermoeden dat bepaalde races in een bepaalde periode moeten.
Ruudje
Ik denk dat we aardig op 1 lijn zitten 👍🏻😁