Uit een analyse van de Mercedes W16 blijkt dat er opvallende elementen zijn doorgevoerd in het concept. Zo is de sidepod tot het uiterste ontworpen, met koelinlaten die op twee niveaus zijn geplaatst. Een verticale gleuf loopt van de vloer tot aan de lip die de horizontale luchtinlaat van de sidepod bedekt. De doorsnede van de horizontale inlaat lijkt op een brievenbus, die echter tot een minimum is teruggebracht.
Opmerkelijk bij de vloer is dat de onderdelen voor de luchtstroom een totaal andere vorm hebben dan de W15 uit 2024. Dat komt vooral duidelijk naar voren bij de meest centrale luchtgeleider, die diep naar binnen is gebogen. De vloer is dan ook flink aangepast, ook al komt dat niet direct herkenbaar naar voren als je naar de zijrand kijkt.
Een ander aandachtspunt is de neus van de auto, die een ander profiel heeft dan vorig seizoen. De luchtstroom die de voorvleugel in het centrale deel raakt, wordt anders langs de auto geleid. Zo worden de verticale inlaten aan de zijkant van het chassis op een efficiënte manier 'gevoed'.
Bekijk de voorkant van de W16 hieronder!
Ontdek het zelf en ontvang €50 aan Free Spins bij €25 inzet!
Voorwaarden van toepassing, alleen geldig voor nieuwe spelers van 24 jaar en ouder. Wat kost gokken jou? Stop op tijd. 18+
ontvang €50!Meest gelezen
In dit artikel
Praat mee!